Avatar billede skumflum Nybegynder
26. juni 2001 - 23:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HOWTO slå tidsuddeling fra i Novell 3.12

Hej.... Jeg har INGEN, og jeg mener INGEN erfaring med Novell. Jeg kan kun down og starte den, så jeg skal slavisk guides igennem alle kommandoer der skal skrives. Jeg har stor erfaring i NT og windows generelt, så direkte forklaringer er bedst.

Problemet er at en 100.000.000.000x10~42 år gammel maskine med novell 3.12 er begyndt at tabe tid. Når klienterne logger på for de tiden fra servren, hvilket er et problem, da de stakkels kontorfolk må rette tiden manuelt. Der må være et logonscript eller sådan noget der kan rettes i. Hvordan slår jeg funktionen fra? Slavisk forklaret ;-)

/Søren
Avatar billede camping Nybegynder
27. juni 2001 - 14:55 #1
Du skriver ikke noget om hvilket opereativ system der ligger på dine arbejdsstationer, men prøv at læse nedenstående link fra Novell´s knowledge base det giver en forklaring på hvorledes man kan slå funktionen fra.

http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/2911376.htm

Anders
Avatar billede gylden Nybegynder
28. juni 2001 - 08:54 #2
Er det ikke nemmere og køre Fconsole og rette tiden på serveren så tiden passer globalt ??
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. juli 2001 - 10:57 #3
Har serveren internetadgang? - for i så fald ville den pæne løsning jo være at synkronisere serveren med en timeserver på nette :)

Well... for at slå det fra, kan du tilføje SET STATION TIME=OFF til net.cfg på klienterne :)

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. juli 2001 - 22:14 #4
Har du fået løst dit problem?
Avatar billede skumflum Nybegynder
15. juli 2001 - 22:31 #5
Ja tak!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. juli 2001 - 22:33 #6
takker :)