Avatar billede eromaster Nybegynder
09. oktober 2008 - 23:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Word 2007 DK ordbog

Jeg sidder og skriver en opgave, hvor den danske ordbog har virket perfekt indtil lige pludselig at den ikke finder nogle fejl overhovedet.

Og nej, det er ikke fordi jeg ikke laver fejl :) Har en masse fagudtryk som den bl.a. ikke kan finde ud af og derudover har jeg prøvet at skrive noget volapyk.

- Har prøvet at slette den custom fil der ligger i ordbogen når man tilføje nogle ord den ikke kender - hjalp ikke.
- Har prøvet at åbne dokumentet på en anden computer - hjalp ikke.
- Har tjekket at sproget er sat op og det virker det som om det er.
- Har tjekket indstillinger i ordbogen - og alt ser rigtig ud.
- Har prøvet at kopiere alt tekst til et nyt dokument - hjalp ikke.

Fejlen kom lige pludselig og umiddelbart var det eneste jeg gjorder var at kopiere noget fra notepad (for at få teksten i raw format uden typografi) og sætte ind i dokumentet.

Er ved at flå hårdet ud her - håber der er venlig sjæl der ved hvad der sker her.
Avatar billede eromaster Nybegynder
09. oktober 2008 - 23:32 #1
Ordbogen virker stadig i andre dokumenter.
Avatar billede eromaster Nybegynder
09. oktober 2008 - 23:38 #2
Okay, nu bliver det altså funky...

Ordbogen virker nu i noget af det nye jeg sidder og skriver. Men stadig ikke det gamle. Jeg har prøvet at markere alt tekst og så sætte ordbogen til dansk - ingen held.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2008 - 00:19 #3
Det kan måske være noget med, at Word finder så mange fejl i et afsnit, at den ikke kan genkende sproget længere. Som du nok ved, så omstiller stavekontrollen sig automatisk til fx engelsk, hvis du skriver engelsk tekst, fordi den genkender de engelske ord. Også selvom der er enkelte danske ord indimellem, fordi dokumentet eller afsnittet som helhed genkendes som engelsk.

Hvis nu du blander så mange fagudtryk o.a., som er ukendte for Word, ind i hinanden, måske på forskellige sprog samtidig, så kan det være den opgiver, og ikke kan fastslå et bestemt sprog. Jeg er ikke sikker, men det kunne være en grund.

Men hvis du markerer en tekst, kan du altid klikke på stavekontrolknappen i bundlinjen til venstre (et lille bog-ikon), og så udføres stavekontrollen på den markerede tekst. Det bør virker ligemeget hvad.

  // Steeven
Avatar billede eromaster Nybegynder
10. oktober 2008 - 08:44 #4
Det virker ikke - den finder ingen fejl i teksten også selvom jeg bevist har lavet et par.
Avatar billede htx98i17 Professor
11. marts 2009 - 14:17 #5
fandt du en løsning, for jeg har nøjagtig samme problem? :)
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 19:48 #6
Kan vi få lukket dette spørgsmål...