Avatar billede pgtgpt Nybegynder
09. oktober 2008 - 21:52 Der er 6 kommentarer

Hvordan henter jeg data fra afmonteret harddisk?

Skærmen gik på min Fujishu-Siemens bærbare.
Jeg fik en ny, samt harddisken fra den gamle (indeholder data jeg gerne vil have over på den nye.

Nu sidder jeg altså med en ny F-S ESPRIMO Mobile og harddisken fra min gamle F-S.

Hvordan får jeg nu data over på min nye comp?

Kan jeg montere den gamle Harddisk i min stationære PC?
Avatar billede computerlab Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:20 #1
Ja, du kan godt montere HD'en i din stationære PC via et omformer kabel.
Eller du kan tilslutte den via et USB kabel til den nye bærbare, og flytte data over direkte.

Du kunne jo også bare have tilsluttet en ekstern skærm til den gamle bærbare, så du kunne have gemt data ud fra den, mens den kørte.

Mvh
Brian Jørgensen
ComputerLab
Avatar billede pgtgpt Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:29 #2
Hej Brian

Ja, det med den ekstra skærm kom jeg i tanke om for sent!

Det der omformerkabel, er det til strømforsyningen, eller dataerne.
Det er vel nærmest til begge...
Avatar billede computerlab Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:46 #3
Ja, til begge.

Det nemmeste er at bruge et omformer kablel til USB, som du sætter til den nye maskine.

Du kan også bruge en tom box, som du putter harddisken i, hvor der er USB kabel i, så du kan bruge den fremover, f.eks. til backup.

Du har måske smidt den gamle maskine ud?
Avatar billede pgtgpt Nybegynder
10. oktober 2008 - 08:35 #5
@peet-49

Ser fint ud. Er der strøm til harddisken også?

@computerlab

Ja, firmaet beholdt den, da jeg fik den nye.
Avatar billede peet-49 Novice
10. oktober 2008 - 09:01 #6
De fleste 2.5" kræver ikke ekstra strøm, men der er en strømforsyning med.