Avatar billede banazmi Nybegynder
09. oktober 2008 - 19:35 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan en netværksprinter virke som trådløs netværksprinter

Jeg har hp2300 netværksprinter som er linket til trådløs router/switch med netværkskabel. Jeg kunne tænke mig at linke printeren til routeren med et eller andet trådløs modul så printer kan virke som trådløs. Hvad skal jeg investere i og hvordan skal det sættes op?
Avatar billede coderdk Praktikant
09. oktober 2008 - 23:40 #1
Jeg har brugt en D-Link hos en kunde, den virker fint. Ellers er der flere at vælge imellem:

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=66&Sort=&Soegeord=wireless+usb+print+server&chkSoegSaetning=&searchArea=products
Avatar billede banazmi Nybegynder
13. oktober 2008 - 17:31 #2
Vil det sige at jeg skal ansakffe en trådløs printserver ? Der var nogen, der havde sagt til mig, at det er ikke det jeg skal bruge og er derfor kommet i tivivl.
Avatar billede coderdk Praktikant
13. oktober 2008 - 17:43 #3
Hvis der er indbygget printserver i printeren, og den har alm. trådet netværk, kan du bare bruge et trådløst access point
Avatar billede banazmi Nybegynder
13. oktober 2008 - 17:57 #4
Det ved jeg ikke noget om. Den bruger alm. netværkskabel. Det er en standard HP2300n printer. Hvordan bruges Access point ?
Avatar billede coderdk Praktikant
13. oktober 2008 - 18:02 #5
Et access point er lige som en trådløs router, men uden router ;) Der er normalt netstik (switch/hub) i sådan en. Så den skal bare stå ved printeren...

Den skal dog muligvis sættes om som bro (bridge)... Men jeg tror du bare kan nøjes med at slå DHCP fra på den, den skal sættes op til at være en del af jeres trådløse netværk ;)
Avatar billede banazmi Nybegynder
13. oktober 2008 - 18:08 #6
Skal netkabel fra printeren sættes til access point og access point linker trådløs til routereb? Er det sådan jeg skal forstå.
Avatar billede coderdk Praktikant
13. oktober 2008 - 18:16 #7
`yes
Avatar billede coderdk Praktikant
13. oktober 2008 - 18:16 #8
teoretisk set, burde det virke ;)
Avatar billede banazmi Nybegynder
13. oktober 2008 - 18:17 #9
Er der en trådløse access point du vil anbefale til en billige løsning ?
Avatar billede coderdk Praktikant
13. oktober 2008 - 19:27 #10
Mnæh, jeg har selv ok erfaring med LinkSys, men det er vel en smagssag...
Avatar billede banazmi Nybegynder
13. oktober 2008 - 22:28 #11
Tak for det. jeg prøver at finde en. Hvordan kan jeg give dig point ?
Avatar billede banazmi Nybegynder
13. oktober 2008 - 22:29 #12
Sender du et svar så jeg kan give dig point.
Avatar billede banazmi Nybegynder
13. oktober 2008 - 22:48 #13
Avatar billede coderdk Praktikant
13. oktober 2008 - 22:52 #14
Aha, lige præcist!
Avatar billede coderdk Praktikant
13. oktober 2008 - 22:52 #15
I beskrivelsen: "In the office, convert your Ethernet-wired printer, scanner, camera, notebook or desktop into a wireless networked device."