Avatar billede oeland Nybegynder
09. oktober 2008 - 07:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Gentagende Vista opdatering

Lige et problem mere.

Har forleden geninstalleret Vista home Premium og installeret alle opdateringer incl. SP1

Når jeg kigger på Windows update installationsliste, så er alt opdateret uden fejl, og der er ikke flere opdateringer når jeg søger, samt ingen skjulte opdateringer. Alligevel så står der på forsiden i status:
"Opdateringerne blev installeret: 07-10-2008 kl.21:31 (Mislykkedes), men på listen står alt til lykkedes.
Når jeg så genstarter Vista så får jeg hver eneste gang at vide at den Windows konfigurerer installation 2 af 3... dette gennemfører den, genstarter, og installerer så 3 af 3 også med succes. Lige ind til næste gang jeg genstarter, så begynder den forfra.

What to do?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2008 - 07:50 #1
Har du aktiveret den hos Microsoft?
Avatar billede oeland Nybegynder
09. oktober 2008 - 08:30 #2
Aktiveret? altså Vista...? Ja, den er skam ægte nok, og alle andre opdateringer kører også som de skal, også til Office 2007.
Avatar billede rebecca Novice
09. oktober 2008 - 09:03 #3
afinstaller de opdateringer som mislykkedes, genstart pc'en og installer dem igen
Avatar billede speedpii Nybegynder
09. oktober 2008 - 09:12 #4
hvilke Opdateringer er der tale om?
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2008 - 10:05 #5
Når du har installeret Vista skal den aktiveres hos Microsoft inden en måned ellers lukker de for forskellige ting i styresystemet.
Avatar billede reinelt Nybegynder
09. oktober 2008 - 10:29 #6
http://opdaterdinpc.tdconline.dk/publish.php?dogtag=ngto_netsik_vl her kan du få
tjekket hvilke opdateringer der er o.k.
Avatar billede oeland Nybegynder
09. oktober 2008 - 12:12 #7
Jamen hør nu lige her... I bliver nødt til at læse hvad jeg skriver... Efter opdateringslisten ER alle opdateringer installeret korrekt, så jeg kan jo ikke afinstallere noget jeg ikke ved hvad er, samt jeg kan heller ikke fortælle hvad for en installation der er tale om. Det er KUN når jeg genstarter, at den popper en konfiguration frem på skærmen.
Ja Vista er registreret ved Windows.
Avatar billede rebecca Novice
09. oktober 2008 - 13:17 #8
Prøv at kigge her ligner lidt dit problem hvis jeg forstår dig ret.>>> http://support.microsoft.com/kb/949358/da
Avatar billede oeland Nybegynder
09. oktober 2008 - 13:37 #9
Ja vi nærmer os noget der ligner, bortset fra, at min godtnok gennemfører installationen korrekt... men bare gentager den samme procedure næste gang jeg slukker og tænder min pc.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
10. oktober 2008 - 12:58 #10
Jeg tror du er nød til at foretage en repair,som rebecca`s link også foreslår.Men du kan også som det første lige prøve at foretage en scanning i fejlsikret tilstand med CCcleaner,og se om den kan rette en evt fejl i registrerings databasen.

CCleaner henter du her..http://www.ccleaner.com/
Avatar billede oeland Nybegynder
10. oktober 2008 - 15:47 #11
Desværre er der ikke nogle af løsningerne som kan bruges, så jeg afslutter.
Avatar billede reinelt Nybegynder
10. oktober 2008 - 16:09 #12
jeg glæder mig til at se løsningen
Avatar billede jody Nybegynder
30. oktober 2008 - 17:32 #13
Har lige hørt fra en kollega, som har samme problem - og min egen Vista Premium måtte jeg reinstallere i sidste uge efter en automatisk opdatering!!
Vista fortalte ved opstart at opdateringen var fejlet i bootsektoren og at jeg skulle vælge genopret ved indsættelse af cd'en. Desværre fandtes den mulighed ikke på den genoprettelsescd jeg har til min Asus G1S. - Surt at miste alt bare fordi man installerer anbefalede opdateringer.