Avatar billede goblinarendtsen Nybegynder
08. oktober 2008 - 17:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trække data fra et felt der er beregnet udfra en formel

Hej når jeg henviser med nedenstående formel

=HVIS(Ark4!C3=1;"14 - 15";HVIS(Ark4!D3=1;"14 - 15";""))

til felter der også er beregnet kan den ikke se det resultat der står i feltet. så selvom der står 1 i feltet ser den formlen i stedet for, og laver det nye felt blank.
hvordan får jeg excel til at læse den værdi der står i feltet og ikke formlen?

På forhånd tak for hjælpen
fantastisk sted detteher, kanon responstid :-)
Avatar billede mugs Novice
08. oktober 2008 - 17:57 #1
Hvis det er meningen at der skal foretages en subtraktion (14-15) hvis C3 er = 1. Så skal du nok undlade anførselstegn i formlen. Du har:

=HVIS(Ark4!C3=1;"14 - 15";HVIS(Ark4!D3=1;"14 - 15";""))

Hvor ved "14-15" opfattes som en tekst. Prøv:

=HVIS(Ark4!C3=1;14 - 15;HVIS(Ark4!D3=1;14 - 15;""))
Avatar billede goblinarendtsen Nybegynder
08. oktober 2008 - 19:02 #2
Nej det er ikke det jeg mener anførselstegnet er meningen da det er teksten der skal stå i feltet.
Det det drejer sig om er det felt der bliver spurgt på i formlen altså ark4 c3,
i dette felt står der formlen =HVIS(Ark1!B3=1;"1";"")
når svaret er 1 og forrige formel spørger på dette felt kan den ikke se svaret 1 selvom det står i feltet:
Det er lidt kryptisk men må kunne lade sig gøre
Avatar billede jensb Nybegynder
08. oktober 2008 - 20:10 #3
I ark4 C3 skal formlen være =HVIS(Ark1!B3=1;1;"")

Da 1 ikke er det samme som "1"