Avatar billede czharina Nybegynder
08. oktober 2008 - 17:41 Der er 9 kommentarer

Linjeafstand for stor med enterknappen

Hej folkens!

Jeg er i gang med at bygge et site, men mit problem er at når jeg skriver tekst og trykker enter hopper den ala:

tekst

i stedet for:

tekst

Den gør det ikke på et andet site jeg har loaded i dreamweaver, kun det nye. Jeg har slettet css'n og oprettet en ny fil for at se om linjeafstanden ville blive normal, men den springer stadig.

Det er især irriterende, fordi jeg skal paste store tekstbider fra mit gamle site over på det ny, og de saboteres med for høj linjeafstand mellem paragraffer.

Jeg vil sætte stor pris på hvis nogen kan sige mig løsningen!
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2008 - 18:21 #1
<ole>

Shift+Enter  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2008 - 18:22 #2
- hvis vi altså taler om tekst, du skriver ind i design view
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2008 - 18:24 #3
- og sådan har DW altid virket pr. default - så mon ikke også det sker på dit gamle site?  ;o)
Avatar billede czharina Nybegynder
08. oktober 2008 - 20:05 #4
Hej ole, tak for svarene. Jeg kender godt den måde at lave enkelt linjeskift på, men der må være en måde af slå dobbelt linjeafstand fra? På mine gamle sider hopper den altså ikke. Meget mærkeligt!
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2008 - 12:13 #5
Jo, i designview laver DW da altid p-elementer ved Enter (= dobbelt linjeskift). Noget kunne således tyde på, vi taler om to vidt forskellige ting  =)

Hvad taler du om? Prøv at forklare dig lidt tydeligere ... er det f.eks. i design- eller codeview, du får dobbelt linjeafstand? Hvor paster du? I design- eller codeview?
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2008 - 01:04 #6
- halloooooooo ...  =)
Avatar billede czharina Nybegynder
14. oktober 2008 - 07:09 #7
Det er både i design og kodeview, har prøvet at paste på begge måder, men det lader ikke til at hvad end det er der gør linjeafstanden lille i det gamle site, følger med på det nye. Jeg har valgt bare at rette teksten til, og indordne mig den nye afstand. :) Det var til min journal her: http://www.carlinart.net/journal.php hvor der var rimeligt meget tekst der skulle justeres. Men du har nok ret i at det er dreamweavers default indstilling, og det er sådan set også fint nok når man har vænnet sig til det.
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2008 - 10:20 #8
"Det er både i design og kodeview, har prøvet at paste på begge måder" >> Så forstår jeg slet ikke, hvad det er, du spørger om  =)

Hvad er det præcist, du gør? Hvad forventer du skal ske ved det? Hvad sker der?
Avatar billede czharina Nybegynder
14. oktober 2008 - 13:06 #9
Jeg har opgivet at ændre på DW's linjeafstand nu, eftersom det ikke længere er relevant. Men tak for hjælpen. :)