Avatar billede mabi Nybegynder
07. oktober 2008 - 17:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NFS driller argh

Hej

Jeg deler 3 mapper på min medieserver, disse 3 mapper vil jeg gerne ha på netværket, det har jeg fundet ud af, mit problem er bare at det er kun ROOT der kan skrifte mappe og køre mine videoer over NFS, hvis jeg er alm.bruger skriver den at den ikke kan åbne filen, og jeg kan ikke skrifte DIR.

tror problemet ligger i at det er mythtv der ejer filerne på serveren, og hvis jeg laver en "ls -l" er det noget andre der ejer filer på klienten,
det er bare undre mig er at mythbruger har samme UID,GID på server og klient... har chmod mappen med film til 777 på servern, men det hjælper ikke, kunne godt lige bruge hjælp her
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. oktober 2008 - 07:55 #1
hvis du kun laver en chmod på mappen får filerne ikke rettigheder med.
Jeg mener at du kan lave en chmod /mappe/til/mine/filer/*, ellers er der et parameter du kan sætte på chmod som jeg ikke lige kan huske ud nu, som sætter det på alt under mappen.
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. oktober 2008 - 07:55 #2
Jeg ved dog ikke om det er den "pæneste" måde at gøre det på, men så kan du sikkert omgå rettigsproblemerne.
Avatar billede mabi Nybegynder
06. september 2009 - 16:53 #3
Lukker