Avatar billede kren1000 Nybegynder
07. oktober 2008 - 15:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Gem tilmelding til nyhedsbrev med cookies.

Hej eksperter

Jeg har en tilmelding til et nyhedsbrev der kommer som en popup ved min nyhedsside. Jeg ville gerne hvis man kunne lave det så den ikke hoppede op hver gang man går ind på nyhedssiden, når man nu er tilmeldt i forvejen.

Dette kan man sikkert gøre via cookies, hvilke jeg ikke har helt styr på, men er frisk på at prøve det, men kunne godt bruge noget hjælp til det, da jeg ikke engang ved om det kan lade sig gøre.

Er nogle friske til lidt rådgivning/hjælp?:)
Avatar billede jantzen88 Nybegynder
07. oktober 2008 - 15:36 #1
Det bedste du kan gøre et at læse lidt

http://dk.php.net/manual/en/function.setcookie.php

www.php.net er den bedst side at læse såden noget på.

God læse lyst
Avatar billede henninghabor Nybegynder
07. oktober 2008 - 15:45 #2
Du bør overveje en anden måde at gøre det på, da en cookie jo bli'r slettet efter et givent tidspunkt eller brugeren selv sletter cookies.

Det betyder at brugeren igen får vist popups.

Jeg foreslår at du dropper popups og i stedet gør tilmeldingen til nyhedsbrevet mere synlig. :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. oktober 2008 - 15:45 #3
Du sætter en cookie med: setcookie(....); og læser den så igen med $_COOKIE['navn']
Avatar billede kren1000 Nybegynder
07. oktober 2008 - 16:12 #4
Ja ok, man kunne selvfølgelig også finde en anden metode at vise det på.

Har cookies en given løbetid?
Avatar billede jantzen88 Nybegynder
07. oktober 2008 - 16:56 #5
setcookie("TestCookie", $value, time()+(60*60*24*365));

så har den sat en cookie til at udløbe om et år eller hvis brugeren selv sletter dem
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. oktober 2008 - 17:32 #6
Du kan jo altid lave: setcookie("TestCookie", $value, time()+(60*60*24*365*100)); //100 år.
Men det er ikke sikkert nok.
Så en bedre måde at gøre opmærksom på det, vil nok være den bedste løsning.
I dag har de fleste også pop-up-blocker aktiveret.
Avatar billede olebole Juniormester
07. oktober 2008 - 21:28 #7
<ole>

_Alle_ har i udgangspunktet popup-blokkere, så gør du det bare med cookies - det er der ingen, der bliver generet af. Ingen (eller kun ganske få) ser din popup, alligevel  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede kren1000 Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:19 #8
Beklager den sene respons!

Jeg har bestemt at udelade cookies alligevel, da de ofte slås fra som flere nævner...

Men tak for råd til cookies alligevel, jeg vil nok se om jeg kan få noget til at virke alligevel for at prøve på et senere tidspunkt.

Hvad pokker gør jeg med points nu, er der nogle der higer efter dem? Jeg kan jo bruge de flestes kommentarer til noget?:)
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. oktober 2008 - 06:29 #9
Du skal blot bede dem som har givet dig input du kan bruge, om at lægge et svar.
Så kan du fordele point.
Avatar billede jantzen88 Nybegynder
10. oktober 2008 - 14:04 #10
Jeg siger nej tak til points.. Og hvis du vil lave noget kan du osse evt bruge folks hostmask og gemme den og kontrollere på den måde.
Avatar billede kren1000 Nybegynder
12. oktober 2008 - 11:32 #11
Alletiders, så for jakobdo og henninghabor points, hvis i vil smide et svar:).
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. oktober 2008 - 12:24 #12
Svar!
Avatar billede henninghabor Nybegynder
12. oktober 2008 - 13:16 #13
Giv du bare points til jakobdo, da jeg jo egentligt ikke har hjulpet med noget. :)
Avatar billede kren1000 Nybegynder
13. oktober 2008 - 08:43 #14
Et råd og en mening hjælper nu altid alligevel:)
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. oktober 2008 - 09:21 #15
Takker for point.