Avatar billede lanthernen Nybegynder
07. oktober 2008 - 11:28 Der er 4 kommentarer

HP Proliant ML110 G5 og ekstern HD

Hejsa

Har en billig løsning til backup i form af en ekstern harddisk, som er koblet på en HP Proliant ML110 som kører Windows 2003.

Mit problem er at når jeg genstarter er det ligesom at serveren vil boote op fra den eksterne HD til trods for at boot rækkefølgen er hd først, cd-rom som anden osv.

Kan jeg på en eller anden måde sørge for at min eksterne HD kan være tilkoblet uden problemer - også ved genstart?
Avatar billede tonygk Nybegynder
07. oktober 2008 - 13:31 #1
Ja. Under boot rækkefælge i bios skal du fjerne/flytte nederst usb enhed (eller hvis din hhd ses som en anden enhed).
Avatar billede lanthernen Nybegynder
07. oktober 2008 - 14:12 #2
usb ER nederst
Avatar billede tonygk Nybegynder
07. oktober 2008 - 14:19 #3
Jeg har nogle ML140 og i dem kan se en USB HHD (ekstra HHD) som rigtig en hhd. Prøv at undersøge det om det er tilfældet, og hvis ja flyt den nederst.
Avatar billede lanthernen Nybegynder
20. marts 2011 - 19:38 #4
tonykg smid svar