Avatar billede gephion Nybegynder
06. oktober 2008 - 11:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vista tv-out, sort/hvid med Nvidia drivere, farver uden

Heys

Har det mest skumle problem med min Vitsa ult 64 bit, som jeg gerne ville lave om til en mediecentermaskine.

Jeg bruger p.t et S-video til scart adapter kabel fra mit grafikkort til mit CRT fjernsyn, og før en masse skriver "det er kablet" så læs lige videre ;)

Hvis jeg sætter min Mythbuntu install HD i og booter op, så virker farverne fint med TV-out på TV.

Hvis jeg booter op med VMCE install HD i, booter den BIOS og det der "Asus quickboot" op fint i farver, lige indtil Vista starter op, så er det sort/hvid, med installerede Nvidia drivere.

Hvis jeg fjerner Nvidia driverne og starter Vista op så VIRKER farverne i det øjeblik jeg får fjernet Nvidia driverne men så vil MCE delen ikke være med, da den ikke kan se et færdigtkonfigureret grafikkort.

Så jeg går stærkt ud fra det er en software fejl, men har nogen ide om hvor, hvem og hvad?
Avatar billede hcars Novice
06. oktober 2008 - 11:11 #1
Lytter med =/;-{]
Avatar billede gephion Nybegynder
23. oktober 2008 - 07:38 #2
Åbenbart ingen der kender en løsning på det her problem :(
Avatar billede hcars Novice
28. oktober 2008 - 16:39 #3
Åbenbart ikke. Læg du bare et svar og tag pointene selv  :-)
Avatar billede gephion Nybegynder
09. februar 2009 - 18:57 #4
Ellers kan du gøre det, så kan du få nogle point :)
Avatar billede hcars Novice
10. februar 2009 - 18:37 #5
Jo tak, men jeg har jo desværre ikke bidraget med noget :-)
Avatar billede gephion Nybegynder
02. maj 2010 - 20:02 #6
Rullede forøvrigt 3 driver versioner tilbage og så var problemet løst :)

Og ehh hvad er det man siger? Bedre sendt end aldrig mht points :D