Avatar billede lasse.hal Nybegynder
26. juni 2001 - 19:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Internet og mac

Hvorfor lukker min browser (MS Explore 5.0) ned når jeg forsøger at besøge visse wep sites. F.eks. ofir.dk
Jeg zapper rundt uden problemer og forsøger gentagende gange at klikke ind på ofir.dk og hvergang...BUMS...programmet lukker uden grund. Meget plagsomt.

Jeg bruger mac os 9.0 og iMac 1. generation (256 Mhz)
Avatar billede morgel Nybegynder
26. juni 2001 - 19:31 #1
Har samme problem, - kan ikke løses via explores egen side, - ingen mulighed for udbedrende opdateringer, - suk !
Avatar billede lasse.hal Nybegynder
26. juni 2001 - 19:34 #2
sikke noget lort....

Hvad skal vi skifte til ?
Avatar billede egonspock Seniormester
26. juni 2001 - 22:19 #3
Der er forskellige ting der kan gøres. Grunden til at Explorer lukker ned er at der er Java på siden. Hvis du har en iMac version A (233 Mhz i øvrigt) har du muligvis heller ikke opdateret til den nyeste Java fra  Apple. Den finder du her:
<http://kbase.info.apple.com/cgi-bin/WebObjects/kbase.woa/wa/viewDocument?extKCID=75097>

Det vil hjælpe på stabiliteten.

Den anden, næsten mere vigtige ting du kan gøre, er at købe mere RAM. Hvis du kun har de 32 MB der kom med din iMac bør du som minimum købe 64 MB mere, men gerne 128 eller 256. Mere RAM er altid bedre.

en tredje ting du kan gøre er at give Explorer mere hukommelse. find programmet og vælg det (enkelt-klik) tryk derefter æble-i.
derved kommer der en boks frem, hvor kan du vist først vælger at se hukommelse, derefter skriver at du vil give programmet mere plads at gøre godt med. Min står til 20000 kb.

Som tredje mulighed kan du bruge en af de andre browsere på markedet, Netscape 4.77 - ikke 6!, iCab eller Opera, men det er smagssag.
Avatar billede egonspock Seniormester
26. juni 2001 - 22:21 #4
Hvem gider i øvrigt besøge en webside med så fjollet et navn som offir? hehe!
Avatar billede lasse.hal Nybegynder
26. juni 2001 - 22:29 #5
Jeg har 128 MB ram....
Jeg vil forsøge at tildele Explore mere hukommelse.
Det undrer mig at jeg nogengange kan komme på ofir (fjollet for ikke at sige åndsvagt navn....enig) nogen gange ikke andre !!!! (i forhold til java problem)
+ jeg vil omgående downloade den omtalte nyeste JAVA...fra Apple !

TAK.....

PS: Hvad er dine erfaringer med Opera til Mac.... så vidt jeg ved er det nyt, at den overhovedet findes til mac !!!
Avatar billede egonspock Seniormester
26. juni 2001 - 22:51 #6
Jeg kan ikke lide den måde man skiftede mellem to views, tror jeg de kalder det, så jeg opgav den ved preview 1, men der er mange der er rigtig glade for den. Der er vist kommet 3 udgaver af den indtil videre i løbet af de sidste par måneder. Jeg ville søge efter \"Browser\" på versiontracker.com, hvis jeg var dig. Det skal nok give nogle interessante programmer. Jeg bruger selv iCab (fra www.icab.de) til min daglige surfing, da den er hurtig, men den dur ikke særlig godt til javascript, for hvis der blot er den mindste fejl i javascript går den ned. Men slår man det fra er browseren svær at slå.
Avatar billede lasse.hal Nybegynder
26. juni 2001 - 22:52 #7
jeg kan overhovedet ikke finde noget om java på Apple\'s hjemme side !!!!!

Hmmmmm....
Avatar billede egonspock Seniormester
26. juni 2001 - 23:18 #8
Brug den link jeg satte ind, eller gå evt. til www.versiontracker.com og søg på MRJ (det er forkortelsen for Macintosh Runtime Java) Den hedder 2.2.5.