Avatar billede grimsky Nybegynder
05. oktober 2008 - 21:28 Der er 1 kommentar

52 C - 88 C, For høje temperaturer på Core? HP Pavillion DV6500

Jeg synes jeg har et problem med at blæseren på min bærbare kører konstant, og larmer en hel del mens den kører. Desuden bliver den hurtigt meget varm, nogle gange så varm at man næsten brænder sig på den.

Så har jeg prøvet at køre programmet Fanspeed for at se hvilke temperaturer computeren (CORE) egentlig kører ved. Jeg har kørt programmet ved flere forskellige belastninger, og her er de temperaturer jeg fik ud af Fanspeed:

Idle (kun fanspeed kører), ingen strømforsyning : 52-55 C
Idle (kun fanspeed kører), strømforsyning tilsluttet: 62-65 C
Alm. surfning og word kørende, ingen strømforsyning: 68-78C
Alm. surfning og word kørende, Strømforsyning tilsluttet: 78-88 C

Ved laveste temperatur er der næsten ingen støj, men ved den belastning (Alm. surfning og word kørende, Strømforsyning tilsluttet), overdøver larmen næsten den musik der kan spilles fra computeren.

Jeg har prøvet den nyeste BIOS fra HP uden held.

Er temperaturerne normale, eller der noget galt her ?

Hvad gør jeg ?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2008 - 21:08 #1
Jeg må indrømme, at da bare temparurer over 40 C, ville være generende for mig, må dine 68-88 C ved forholdsvist normalt brug være noget i overkanten og jeg vil derfor gå meget stærkt ud fra at det er en fejl med computeren. Du nævnte at du har opgraderet BIOS hvilket evt. kunne have været problemet, uden held - derfor ville jeg anbefale at enten læser lidt i din tilhørende garantibog og hvis det ikke kan findes der i, da ring ind og få lavet en RMA. Jeg kan se at det er en udgået model, men jeg ved dog ikke hvor gammel din bærbar er, men har den været sådan fra købets start?