Avatar billede jostine Nybegynder
05. oktober 2008 - 21:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

BIOS - Fujitsu Siemens

Hej Alle

Jeg ar et mindre problem med at komme ind i BIOS-menu på en Fujitsu-Siemens (Scaleo J).
Jeg er midt i en "recovery af Vista" (andet spørgsmål her på siten) - og her anbefales jeg at retter AHCI (slå den fra) i BIOS'en.
Ved reboot (med recovery-cd) + F2 fremkommer "Windows Boot Manager".
Her kan jeg så vælge Windows setup (EMS Enable) eller Windows Memoty Diagnostic.
Jeg kan ikke lige se hvor jeg kan rette her (er jeg det rigtige sted) ?

Håber at der en der kan guide mig nogenlunde igennem ind til ret af AHCI (slå den fra).

/jostine
Avatar billede computerlab Nybegynder
05. oktober 2008 - 21:41 #1
Prøv med "Del" når du tænder computeren, så skulle du havne i BIOS.

Mvh
BriN
Avatar billede osigaard Nybegynder
05. oktober 2008 - 21:45 #2
Hvad med <Del> tasten, normalt skrives på skærmen, lige ester Bios navn er vist, tryk <Del>, tryk <F2>, tryk <Esc> eller hvilken tast det nu er, to enter Setup.
Avatar billede jostine Nybegynder
05. oktober 2008 - 21:52 #3
Hej - det virkede.

Men ved du tilfældigvis hvor AHCI gemmer sig (main, advanced, power, boot) ?
Har forsøgt, men kan ikke lige finde noget som minder om det ??

/jostine
Avatar billede jostine Nybegynder
05. oktober 2008 - 22:05 #4
-- lukker lige denne her igen og fortsættet på det originale spørgsmål --

Var lige ved at glemme - sæt et svar, hvis i er interesseret i point'ene.

/jostine
Avatar billede osigaard Nybegynder
05. oktober 2008 - 22:06 #5
Ja nu havde det jo været nemmere, hvis man sad ved en Fujitsu-Siemens (Scaleo J).

så jeg er nødt til at spørge, hvilke muligheder har du under (main, advanced, power, boot)?
Avatar billede computerlab Nybegynder
05. oktober 2008 - 22:13 #6
Det var godt mit forslag med del virkede.

/Brian