Avatar billede soulraven Nybegynder
03. oktober 2008 - 20:55 Der er 13 kommentarer

Cdrom vil ikke boote windows installation

Hej folkens jeg har lige købt mig en ny pc, og jeg har fået lidt problemer med at få den igang.

Alt på computeren skulle fungere fint, det er sat op efter manualen til punkt og prikke, men min velfungerende(har testet den i anden pc) cdrom drev vil ikke boote fra xp cden så jeg kan få installeret XP på den nye, når jeg går ind og kikker lidt i asus easyflash2 kan jeg se alt hvad der ligger på cdrommen, så den virker alså fint, den nægter bare at boote fra cdrom, når jeg giver den besked til det i boot menuen, køre disken op i omdrejninger, men så stopper den så igen, den hakker ikke i det, eller arbejder på nogen anden måde.

Har prøvet og se om det var mig så den er blevet teste i master/slave setup og i cable select, jeg har endda prøvet at tage harddisken fra og lade den køre alene, men den vil bare ikke boote, selve cdrom afspilleren bipper 1 gang når computeren starter og 1 gang når jeg prøver at få den til at boote.

Har prøvet at sætte en bootdisk i men den vil heller ej boote :(

Jeg syntes jeg har prøvet alt, har i ikke nogen gode ider?

På forhånd tak.
Avatar billede soulraven Nybegynder
03. oktober 2008 - 20:59 #1
skal lige nævnes at begge sidder på et ide kabel.
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2008 - 21:08 #2
Er det en boot bar cd ?

Sikker på at der ikke er en cd/dvd-rom boot menu på den maskine ?
Prøv at trykke på F11 eller F12 under opstart af pc`en og se om ikke der komme en menu frem
Avatar billede soulraven Nybegynder
03. oktober 2008 - 21:11 #3
Yepper det var en alm cd-r, og har prøvet at isolere alle andre fra bootlisten i bios, og jeg har prøvet at køre det fra boot menu aswell :/

yep, cden har installeret fint på min gamle computer.
Avatar billede soulraven Nybegynder
03. oktober 2008 - 21:13 #4
det eneste der kommer frem er et blinkende _ og har prøvet at vente op til 30 min, og der sker kine.
Avatar billede rebecca Novice
03. oktober 2008 - 21:14 #5
DFDSFHH
Avatar billede rebecca Novice
03. oktober 2008 - 21:16 #6
ups en lille fejl, har du evt. prøvet med et andet cd drev eller hvis du har et floppy drev kan du jo hente bootdisketterne
Avatar billede soulraven Nybegynder
03. oktober 2008 - 21:19 #7
har desværre ikke et andet drev at teste med og har ingen floppy :(
Avatar billede peet-49 Novice
04. oktober 2008 - 08:21 #8
Du har ikke glemt powerkablet til cpuén?
Avatar billede soulraven Nybegynder
04. oktober 2008 - 09:41 #9
øh, forstår der ikke helt, cpuen får da strøm fra bundkortet, har sat 2 stik til bundkoret den store, og den lille ledning.
Avatar billede soulraven Nybegynder
04. oktober 2008 - 09:52 #10
Kan være det hjælper lidt hvis i ved hvilken komponenter jeg har samlet den med

Kabinet: Antec Nine Hundred
Motherboard: P5QL Pro
Cpu: Intel Dual core 3.16gz
Ram: 2x 2gb Kingston hyperx 800mhz.
GFX: Asus HD4850
HD: 500gb ATA 133 Harddrive
CDROM: Samsung CDrom drive (kun cdrom ikke dvd)
Avatar billede peet-49 Novice
04. oktober 2008 - 10:16 #11
Er bios sat rigtig op, kan det kun være cdromdrevet, der driller. Er HDD tom vil systemet automatisk boote på cdèn.
Avatar billede peet-49 Novice
11. oktober 2008 - 09:10 #12
Jumper skal sidde rigtigt, når der er 2 enheder skal de jumpes master på det ene og slave på det andet.
Avatar billede nicomo Nybegynder
22. november 2008 - 03:32 #13
Hey, havde nøjagtig det samme problem igår faktisk, har samlet mig en nu PC med stort set de samme komponenter som dig selv, bortset fra at Bundkortet er P5Q SE.

Nå anyways, jeg havde nøjagtig det samme problem, jeg prøvede tre styks cd/dvd dreve fra min gamle pc, alle IDE og ingen ville boote, blot en blinkende markør (og jeg prøvede alle jumper indstillinger). Jeg smuttede så idag ned og købte en S ATA DVD brænder (Sony DRU-190S). Jeg satte Hardisken i controller 1 og Brænderen i controller 2. Det virkede i andet forsøg, i det første havde jeg nemlig glemt at sætte brænderen som 1. boot device ;)

Skriver fra min nye maskine så what can I say, det virkede for mig at købe et S ATA drev og installere fra.

Håber du kan bruge svaret om end det lidt sent svaret.