Avatar billede alex15 Nybegynder
02. oktober 2008 - 16:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Få DOS program til at åbne i fuld skærm

Hej Eksperter,

Min mor kører et gammelt navision program, som stadigvæk kører i DOS format, eller hvad man nu kalder det.

Dette har gået fint på XP. Men efter at hun har skiftet over til Vista, kan jeg ikke få programmet til at åbne i fuld skærm?

Hvilke indstillinger skal jeg ændre ved for at dette lykkes? - Hvis det overhoved er muligt? Har prøvet at gå ind i egenskaber i filen og trykket på alt muligt med "åben program i fuldskærm" uden held.

Det bliver ved med kun at ville åbne programmet i 640*480 px.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Alex
Avatar billede spiderdk Nybegynder
02. oktober 2008 - 17:01 #1
lav en cmd fil der kører denne kommando:

start /max <command>

Håber det hjælper
Avatar billede alex15 Nybegynder
02. oktober 2008 - 17:55 #2
Så laver bare en cmd fil.

Skriver det der i notesblok, gemmer den. Åbner det lille program. Og åbner derefter selve programmet? eller hvordan skal det forstås?
Avatar billede spiderdk Nybegynder
02. oktober 2008 - 19:31 #3
Hej

Du finder genvejen hvormed din mor starter programmet
f.eks c:\navision\navision.exe -gem den fulde sti

Så tager du og starter notepad, skriver "start /max <fundet kommando>" uden ""

Så filer -> gem som, gem denne som <navn>.cmd

Når du så skal starte navision, skal hun bare køre <navn>.cmd, det skulle være det
Avatar billede alex15 Nybegynder
03. oktober 2008 - 08:10 #4
Super, ser enkelt ud. Afprøver det lige i aften når hun kommer hjem fra arbejde. Og melder self lige tilbage om det virker som det skal. :o)
Avatar billede alex15 Nybegynder
05. oktober 2008 - 15:33 #5
Hej igen,

Sådan, så fik jeg det testet. - Og det virkede desværre ikke helt som det skulle.

Her kan du se hvordan det kom til at se ud:

http://alexanderchristensen.dk/DOS.jpg

Så lidt større blev vinduet da. Dog ikke i fuld skærm størrelse desværre.

Nogle ideer, til hvad man så kan gøre?
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2008 - 15:51 #6
Download og installer "Virtual PC" http://www.microsoft.com/windows/downloads/virtualpc/default.mspx - herefter installere du f.eks Win98 /Win2k eller WinXP på virtualle PC og så spinder det
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2008 - 10:12 #7
"Nogle ideer, til hvad man så kan gøre?" Ja, du kan jo komme med lidt respons
Avatar billede alex15 Nybegynder
07. oktober 2008 - 10:36 #8
Ja, sorry. Ved godt at jeg ikke har været så hurtig denne gang.

Men har snakket med en om det også. Og han mener bare at jeg skal installere XP på den i stedet for. Altså helt vælge og fjerne Vista.

For så ved jeg jo at programmet virker som det skal.