Avatar billede arne-kurt Nybegynder
02. oktober 2008 - 12:06 Der er 1 kommentar

gitter og monitor boks i C#

Hej
Jeg er gang med et projekt, hvor jeg skal lave et program der kan monitorere et signalet fra en A/D konverter på en skærm ift. tiden. Modtagelsen af signalet er ikke noget problem, og jeg regner med at tidsstemple signalerne.
Jeg vil gerne lave en vindue hvor der tegnes en kurve med et gitter i baggrunden, en skala på akserne og hvor det evt. er muligt at scrolle tilbage i målingen.
Jeg skal programere det i C# og har Virsual studio 2008 til rådighed.
Håber nogen kan hjælpe
Mvh. Simon
Avatar billede qua Nybegynder
02. oktober 2008 - 12:20 #1
Du kan bruge PictureBox + Graphics klassen til at tegne det hele selv. Lav en UserControl der arver fra PictureBox, og så lav all 'painting' selv udfra det data der bliver spyttet ind i den.