Avatar billede jaytono Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:50 Der er 11 kommentarer

Kan ikke dele filer mellem bærbar og stationær

Scenarie er følgende:

Jeg besidder en stationær som har WINXP på en bærbar der har WINXP på. Begge har frakoblet MS Windows Firewall og køre med
F-Secure Internet Security. Der er sagt tillad til at dele filer og printer i F-Secure Internet Security.

Jeg har oprettet en mappe på hver af computerne jeg har sat til at blive delt. Jeg køre i workgroup - MSHome på begge men kan ikke se den anden computers delte mappe?

Jeg køre trådløst netværk

Virkelig strange og jeg er løbet tør for ideer er der nogen der har nogen forslag????
Avatar billede graspman Nybegynder
01. oktober 2008 - 23:15 #1
Hejsa,

prøv først at tjekke om du computerne kan se hianden. Dvs. se om i kan pinge hinanden. Hvis de er i netværk om du khar tjekeket at firewallen ikke spærrer. Du tester det ved at Start->kør> skriv "cmd" skriv "ipconfig /all" i commando prompten. Gør dette på begge com. og noter deres IP.
Efterfølgende tjekker du om du kan pinge de respektive3 computere.

Mvh Gordon
Avatar billede jaytono Nybegynder
01. oktober 2008 - 23:25 #2
Hej Gordon

Det er gjort og de kan ikke pinge hinanden :-(
Avatar billede ThomasK Nybegynder
02. oktober 2008 - 01:09 #3
Har du kørt guiden netværkinstallation på begge pc'er?
Avatar billede speedpii Nybegynder
02. oktober 2008 - 09:40 #4
hvis du bare skal have overført noget data mellem dem, så på med et crossover kabel mellem de 2 computere, så er du fri for alle de problemer :) så ved du der er forbindelse med sikkerhed!
Avatar billede jaytono Nybegynder
02. oktober 2008 - 10:40 #5
Netværksinstallation ja jeg har trådløs usb på stationær og trådløs netværk på min bærbar og jeg kan sagtens komme på nettet på begge 2.

Det med kabel er ikke godt nok for det er ikke en engangsforestilling. Jeg skal kunne flytte filer løbende.
Avatar billede speedpii Nybegynder
03. oktober 2008 - 08:15 #6
okay.. det var bare hvis du kun skulle flytte filer denne ene gang :) og de kører over samme SSID osv..?
Avatar billede jaytono Nybegynder
03. oktober 2008 - 10:25 #7
Fandt ud af det. Hvis jeg anvendte IP adresse isteddet for navnet på computeren i en start kør så virkede det :-)
Avatar billede jaytono Nybegynder
03. oktober 2008 - 10:28 #8
Test
Avatar billede graspman Nybegynder
05. oktober 2008 - 11:01 #9
Husk at smide edm i samme workgroup - så burde du også kunne finde dem på navnet....
Avatar billede jaytono Nybegynder
05. oktober 2008 - 12:32 #10
Jeg havde lagt dem i samme workgroup og kan kun få det til at virke med ip adresse?
Avatar billede graspman Nybegynder
21. januar 2011 - 12:25 #11
ok