Avatar billede pgtgpt Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:10 Der er 4 kommentarer

pcbillede på TV - VGA til HDMI

Hmmm, bærbar har VGA udgang, men TV understøtter kun HDMI, som kræver DVI-udgang på comp.

Hvordan løser jeg det?

PS! Køber hverken nyt TV eller comp.
Avatar billede summer Mester
01. oktober 2008 - 22:50 #1
Så er det jo nok et af disse du skal have: http://www.av-connection.dk/?ML=298
Avatar billede graspman Nybegynder
01. oktober 2008 - 23:28 #2
Hejsa, Du kan købe et vga  -> til hdmi kabel men du skal have lyden med. Derfor skal du bruge et composit kabel ti lyden. Jeg havde samme problem med mit lidt ældre Media Center.
Du kan få de kablerne i fx. Computer City.
Det virker fint.

Mvh Gordon
Avatar billede jesperpress Nybegynder
03. oktober 2008 - 00:21 #3
VGA-udgangen på din PC giver et analogt billedsignal og lyd-udgangen er også analog.
HDMI er både billed og lyd i digital form og det kan din PC ikke levere.
Brug fjernsynets phone-stik, RGB-stik eller scart-stik. Alle er analoge indgange.
Avatar billede jesperpress Nybegynder
03. oktober 2008 - 00:51 #4
VGA-udgangen kan forbindes med RGB-indgangen med en alm. skærmforlængerledning.
Lyden kommer for sig selv via en ledning med mini-jack-stik i begge ender.
Phone-stik og scart kan anvendes hvis der er TV-out-stik på komputeren.
HDMI kræver et grafikkort med indbygget lyddel, så DVI-stikket har både billed- og lyd-signal i digital form. Der skal indlæses en speciel lyd-driver og under kontrol- panelts lyd-ikon skal man vælge denne lydenhed som den aktive. En adapter eller et kabel kan ikke gøre det.