Avatar billede bjarkemai Nybegynder
01. oktober 2008 - 18:39 Der er 4 kommentarer

Leje/Købe en Webserver

Hej jeg har et spørgsmål.

Jeg vil gerne have en hjemmeside heh :)

Kan kode asp og det vil der også være på hjemmesiden
Har købt et domæne men nu kommer så det jeg er i tvivl om.

Hvilket sted skal jeg leje en server,
hvad koster det?

Og aller vigtigst hvordan fungerer det?

Har kun lejet lidt med skolen server, der logger
vi ind via ftp://også serveren, så kommer der nogle adgangs koder osv, også er det som at være ind i en mappe.

Den finder selv dafault og alt det der, så man skal bare smække sine ting op.

Men hvordan fungerer det hvis man lejer en et sted og hvad vil det koste?

Både månedligt og start pris, skal de have penge for at sætte serveren op osv, finder den selv default eller skal man bede dem gøre så den gør det?

Hvilket sted er det bedste og alt alt det :)
Avatar billede qua Nybegynder
01. oktober 2008 - 19:15 #1
Den billigste løsning er at du betaler et firma for at leje et virtualt spot på deres server, hvormed der følger nogle features. Du skal være sikker på at ASP 1.x er med på denne liste, hvis du har tænkt dig at kode i legacy ASP.

Når du har fundet dig et sted og betalt, vil du på samme måde som på din skole få udleveret en FTP server hvorfra du kan oploade dine filer, lave mappe strukturer osv. Der vil sandsynligvis også være mulighed for at indstille en smule på server indstillinger efter behov.

Så længe det ikke er noget professionelt hjemmeside du skal have op og kører, da er leje af server din eneste mulighged. Et godt firma til nybegyndere er One: http://www.one.com/ . De har billig fremleje, stabil service og ASP.
Avatar billede sth Novice
01. oktober 2008 - 20:32 #2
jeg bruger selv https://www.unoeuro.com/ og det har faktisk altid kørt super deter bilig og køre ASP og mysql koster 1 eur om måneden :-)
Avatar billede bjarkemai Nybegynder
06. oktober 2008 - 12:26 #3
Hvis nu man allerede har et website som ligger på
en anden server, kan man så slette den og lægge den
over på den nye server og køre asp.

Også beholde sin placering på google, hvis
man altså har beholdt det gamle navn.
Eks, gammeltnavn.dk?
også det bare ligger på den nye server,
eller skal man starte forfra igen med google?
Avatar billede bjarkemai Nybegynder
06. oktober 2008 - 12:27 #4
Et mere.

Hvis man nu gerne vil bruge asp email,
hvordan for man så en email konto eller
hvad man kalder det på den pågældende server?