Avatar billede elborro Nybegynder
30. september 2008 - 20:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ekstern usb harddisk - kan ikke se harddisk, men står som ok?

Hej
Jeg har en WD 5000AAC harddisk på 500gb, som jeg har brugt som backup. Har ikke brugt den i en måned.
Når jeg sætter usb stik i pc'en dukker den op i proceslinien og i egenskaber står virker korrekt. Men jeg kan ikke se den i "denne computer"
Hvad er galt?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2008 - 20:33 #1
egenskaber for denne computer - administrer - diskhåndtering - tilføj drevbogstav.
Avatar billede elborro Nybegynder
30. september 2008 - 20:39 #2
jeg er tæt på, men hvor tilføjer jeg drevbogstav?
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2008 - 20:52 #3
Har du brugt den harddisk på maskinen før og fik den da drevbogstav ?

Hvis ja, har du så f.eks en kortlæser tilsluttet eller lavet et visuel drev med Alcohol 120 eller deamon tools
Hvis ja, så tager de drevbogstaver der er ledig og den kan ikke lige finde ud af at give et nyt, til en enhed der før har været tilsluttet.

Så fjern først alle USB enheder fra maskinen.
Klik på start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfror USB Controllere
H-klik på linierne og vælg fjern og genstart pc`en
Lad Windows selv finde og installere disse controllere igen.

Herefter sætter du dine USB enheder til maskinen - 1 af gangen og lad windows finde og registre dem.
Avatar billede elborro Nybegynder
30. september 2008 - 21:09 #4
Det hjalp ikke.
Pc'en installerede alle de forskelle usb drivers og da jeg satte min WD ekstern i skriver den klar til brug, men jeg kan stadig ikke se drevet?
Så vidt jeg husker er det en fat formatering, men det skulle vel ikke betyde noget?
Avatar billede elborro Nybegynder
30. september 2008 - 21:14 #5
I computeradministrationen står der at disken er "ikke-allokeret", men den kan godt se drevet.
Avatar billede elborro Nybegynder
30. september 2008 - 21:33 #6
Hmm det ser helt galt, da jeg har fået givet den et bogstav, men nu siger den at drevet skal formateres!!! Da det er en backup harddisk, ser det vel ud til at alt nu er væk eller hvad?
01. oktober 2008 - 06:44 #7
Avatar billede elborro Nybegynder
01. oktober 2008 - 16:25 #8
Nu har jeg lige lavet et systemcheck og under harddiske er den registreret men SCSI enhederne er ikke tilgængelige.
Se doc her:

http://www.evertonfc.dk/Harddisk_dok.doc

Håber det kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2008 - 13:01 #9
Brug linket fra 01/10-2008 06:44:41 du har mistet din filtabel
Avatar billede elborro Nybegynder
04. oktober 2008 - 17:31 #10
Prøvede at følge vejledningen på linket.
Fik følgende resultat:

http://www.evertonfc.dk/disk-fil.doc

Harddisken kan nu ses i "denne computer", men skal formateres. Så jeg har ingen adgang til de filer der lå på disken.
Nogle forslag?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2008 - 18:15 #11
Det ser ikke så godt ud, jeg kan dog tilbyde at hente dine data ud, interesseret? så kontakt mig via min hjemmeside
Avatar billede elborro Nybegynder
11. oktober 2008 - 09:18 #12
helgec jeg vender tilbage via den webside senere. Tak for tilbudet.
Avatar billede elborro Nybegynder
26. maj 2009 - 10:56 #13
Har fået gendannet tabte filer med getdataback