Avatar billede mqffe54 Nybegynder
28. september 2008 - 16:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Blu-ray brænder (PC) som afspiller?

Jeg overvejer at anskaffe mig en Blu-ray brænder til min PC.

Jeg vil høre, om der er nogen der ved om disse er kompetente nok til også at afspille Blu-ray? Eller om jeg er nød til at anskaffe mig en afspiller for at få det fulde udbytte ud af formatet.
Filmene skal afspilles på mit fjernsyn (42" plasma), så jeg må også anskaffe mit et grafikkort med HDMI-udgang.

..... Og hvor stor betydning spiller grafikkortet i denne sammenhæng?

Ellers har jeg overvejet PS3'eren som afspiller.

Nogne kommentare til denne?

Jeg har 2000 - 3000 kr. til rådighed til dette

På forhånd tak
Avatar billede efunnydk Nybegynder
28. september 2008 - 21:46 #1
jeg ved grafikkortet skal undersøtte lyd igennem ellers skal du have et stik til at der kan komme lyd ud vis du har bærbar og kun skal have blue-ray drev i så er det helt klart billiger en PS3.
Avatar billede mqffe54 Nybegynder
02. oktober 2008 - 22:11 #2
ok, tak for svaret.
Jeg søger også lidt info omkring grafikkortet mht. billede-kvaliteten.
Hvad skal jeg være opmærksom på? (evt. RAM, hastighed, andre features o.l.)
Er afspilning af HDMI fra PC lige så god som fra en separat Blue-ray-afspiller mht. lyd og billede?
Og hvad bør jeg regne med mindst at sku betale for sådan et, hvis ikke jeg vil gå på kompromi med billede og lyd kvalitet? Eller har prisen måske ikke den store betydning for dette?
Avatar billede efunnydk Nybegynder
02. oktober 2008 - 23:34 #3
At afspille det er ikke fordi du skal bruge det helt store til grafikkortet.
jeg har ikke prøvet med en blue-ray spiller men det er lidt dyre jeg har set blue-ray til ikke så mange penge men vis du skal se blue ray græver det at du har et tv med full HD det er selvfølig beder uden set hvad men at se det på et tv med full HD så er det rigtig flot.