Avatar billede dazul Nybegynder
27. september 2008 - 19:49 Der er 4 kommentarer

Problemer med at sende mails via andre internetforbindelser

Hej

Et enkelt spørgsmål: Når jeg er derhjemme har jeg ingen problemer med at sende mails via Outlook. Når jeg tager min pc med udenfor hjemmet (og kobler på en anden forbindelse fx. på et hotel) kan jeg godt modtage mails men ikke sende mails.

Jeg regner med, at det er en eller anden indstilling som skal ændres, men ved ikke hvilken.

Mvh. Dorte
Avatar billede virus Nybegynder
27. september 2008 - 19:52 #1
Hej Dorte, det er din internetudbyders SMTP server du benytter. Den er for det meste ikke tilgængelig via andre internetudbyderes netværk. Enten skal du finde en SMTP server der bruger en anden port end 25, eller også brug den aktuelle internetudbyders SMTP server, de kræver for det meste ikke authentikation
Avatar billede dazul Nybegynder
27. september 2008 - 20:09 #2
Ok tak, så langt så godt. Så vidt jeg kan se er der så ikke rigtig noget at gøre ved det? Hvis jeg f.eks. sidder i en lufthavn, så er det vel lidt svært at finde ud af , hvilken internetudbyder der bruges og hvad der i givet fald skal ændres i opsætningen. Hvad gør alle andre?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2008 - 20:10 #3
Bruger udbyders webmail eller Google mail.
Avatar billede dazul Nybegynder
27. september 2008 - 20:14 #4
Virus - send svar, så får du point.