Avatar billede simtex Nybegynder
26. september 2008 - 23:44 Der er 4 kommentarer

Hent XML version/xml-stylesheet href med JS

Jeg vil gerne hente XML version samt href attributen fra xml-stylesheet af en fil jeg har hente med XMLHttpRequest. Kan det lade sig gøre, uden manuelt at gennemløbe XML filen som en lang tekst streng? Umiddelbart virker det som om xml og xml-stylesheet er fjernet fra min struktur når jeg bruger responseXML på retur svaret fra mit xmlObj.open("get", "xmlUrl", false) kald.

Min xml fil kan f.eks. se sådan ud:
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
<?xml-stylesheet title="XSL_formatting" type="text/xsl" href="mit.xsl"?>
<rss version="2.0">
<channel>
  <title>W3Schools Home Page</title>
  <link>http://www.w3schools.com</link>
  <description>Free web building tutorials</description>
  <item>
    <title>RSS Tutorial</title>
    <link>http://www.w3schools.com/rss</link>
    <description>New RSS tutorial on W3Schools</description>
  </item>
</channel>
</rss>
Avatar billede olebole Juniormester
27. september 2008 - 03:10 #1
<ole>

For det første har det intet med Ajax at gøre, når du bruger værdien 'false' til open-metodens 'async' argument - for så sender du jo en _synkron_ forespørgsel  ;o)
Dernæst er w3cschools et af de dårligste steder at lære Ajax. Hans tutorials om emnet har ikke stort med Ajax at gøre - ligesom resten af sitet er fyldt med alvorlige fejl, mangler og misforståelser.

Du kan ikke bruge stylesheets med XML, der returneres fra et Ajax-kald. I Ajax bruges XML udelukkende som data-formatering mellem klient og server

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
27. september 2008 - 12:31 #2
-- og hvorfor bruge 'get' ?-)
Avatar billede simtex Nybegynder
28. september 2008 - 20:53 #3
Well pointen er jeg vil lave et script der beytter eksiterende RSS feeds og der er ofte tilknyttet en XSL fil. Den vil jeg så gerne have URL på så jeg kan hente den og formatere mit XML output ved brug af XSLTprocessor. Jeg er godt klar og at brug af false på async parameteren er dårlig skik i forbindelse med ajax, og vil da også ændre det men pt vil jeg gerne have de andre ting til at virke. (det andet behøver jeg ikke hjælp til).

roenving? Hvad ville du forslå, evt kom med et link til en tutorial.
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2008 - 21:10 #4
Nej, brug af false på async parametren er ikke dårlig skik i forbindelse med Ajax ... det er ikke Ajax  ;o)

Du er nødt til at traversere XML'en og oprette HTML-elementer. Du kan ikke bruge et XSL-stylesheet i forbindelse med XMLHttpRequests.