Avatar billede supermichael Nybegynder
26. september 2008 - 16:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ang. JDBC ret mig hvis jeg tager fejl!

Hej Alle

Jeg har en rimelig viden omkring java, og sql. Men Jeg har dog nogle spørgsmål ang. JDBC som jeg godt kunne tænke mig svar på.

Så hvidt jeg har forstået er JDBC et lag der ligger mellem java og en hvilken som helst database. Dog kræver dette den rette driver.
Jeg kan forstå at jdbc (driveren) skriver min sql om, så den passer til den instillede database, og får respons retur, i form af ResultSet eller int.

Fint fint.Hvis jeg har haft ret indtil nu, så kan jeg bare ikke helt forstå.

- Hvilket SQL syntax skal jeg bruge?
- Findes der et sted på nettet hvor man kan se sql syntax for jdbc?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2008 - 19:49 #1
Med nogle få undtagelser sendes SQL'en uændret til databasen af JDBC.

Så du skal bruge den SQL som matcher den database du bruger.
Avatar billede supermichael Nybegynder
26. september 2008 - 23:33 #2
Tak for hjælpen. Skriv et svar så smider jeg pointene.

Jeg har så i øvrigt fundet ud af at omskrivningerne er driver-specifikke. Her lover de en guld og grønne skove, når de siger at det eneste man skal ændre er at loade en anden driver. Sucks!
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2008 - 00:48 #3
Hold dig til standard SQL og brug evt. JDBC API'ets muligheder for at spørge om en feature
er implementeret. For kald af funktioner findes der en portabel mulighed.

Og svar.
Avatar billede supermichael Nybegynder
27. september 2008 - 02:39 #4
Tak god idé