Avatar billede dalle16 Nybegynder
26. september 2008 - 14:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Angive mål til en tabel

Hej Derude.

Er igang med at lave nogle skabeloner, og ønsker hertil at vide om ikke jeg kan angive specifikt i en tabels egenskaber at den skal starte f.eks. 4 cm fra toppen af papiret nede. Og 2.8 cm til inde fra venstre side af af papiret.

Håber i forstår!
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 15:45 #1
Markér tabellen og ryk margen hen hvor du ønsker på lineal i top og side.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 15:48 #2
Tryk på Alt-tasten når du flytter margen, så den ikke rykker med bestemt interval.....
Avatar billede dalle16 Nybegynder
26. september 2008 - 15:52 #3
okay havde jeg også selv været igang med, men havde håbet på at man kunne indtaste det et sted ;) Smid et svar og du vil få point.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 17:07 #4
Oki, svar kommer her.  :-)
Avatar billede sobr Nybegynder
02. oktober 2008 - 21:09 #5
Du kan da også indtaste det et sted...
Er det word 2003, skal du gå i Filer - Sideopsætning
Er det word 2007, skal du gå til fanebladet Sidelayout - Margener - Brugerdefinerede margener.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. oktober 2008 - 21:16 #6
sobr >> Okay, det virker ikke i min (2007)
Hvis jeg gør som du beskriver gælder margener for alt, ikke kun for tabellen.
Avatar billede sobr Nybegynder
02. oktober 2008 - 23:08 #7
Okay, prøvede lige igen på din facon - og fandt faktisk frem til et sted man kunne indtaste det præcis...
Markér tabellen - gå i Egenskaber for tabel - på fanen Tabel klikker man på Omkring i Tekstombrydning og klikker derefter på Placering - her kan man så indtaste antal cm under Placering Vandret og Lodret.