Avatar billede anettegade71 Nybegynder
26. september 2008 - 14:47 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

hijackthis log rettes tak

Davs

Jeg har en PC som ikke vil fuldføre opdateringer fra Microsoft (office 2003, kan nogen kloge hoveder herinde se hvad der kan være galt?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AppCore\AppSvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Brmfrmps.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe
C:\Programmer\Logitech\QuickCam\Quickcam.exe
C:\Programmer\Brother\ControlCenter3\brccMCtl.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcmon.exe
C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logishrd\LQCVFX\COCIManager.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\Documents and Settings\Default\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\GNCXM6G5\HiJackThis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.kopenhagenfur.dk/avler
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Norton Personal Firewall 2006 - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Personal Firewall 2006 - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [igfxtray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxhkcmd] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [igfxpers] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Programmer\Brother\Brmfl03a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [BrMfcWnd] C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt2] C:\Programmer\Brother\Brmfl06a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter3] C:\Programmer\Brother\ControlCenter3\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [osCheck] "C:\Programmer\Norton AntiVirus\osCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCommunicationsManager] "C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechQuickCamRibbon] "C:\Programmer\Logitech\QuickCam\Quickcam.exe" /hide
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec PIF AlertEng] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] "C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\pptd40nt.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] "C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\IndexSearch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PPort11reminder] "C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\Ereg\Ereg.exe" -r "C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\ScanSoft\PaperPort\11\Config\Ereg\Ereg.ini
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LDM] C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O4 - Global Startup: SmartUI.lnk = C:\Programmer\Scansoft\PaperPort\SmartUI\SmartUI.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://webnode1.xstream.dk/radiostationer/rawflow/203/Rawflow.cab
O16 - DPF: {6A344D34-5231-452A-8A57-D064AC9B7862} (Symantec Download Manager) - https://webdl.symantec.com/activex/symdlmgr.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1180036995500
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Brother Popup Suspend service for Resource manager (brmfrmps) - Brother Industries, Ltd. - C:\WINDOWS\system32\Brmfrmps.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Internet Security Password Validation (ccISPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Personal Firewall\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: getPlus(R) Helper - NOS Microsystems Ltd. - C:\Programmer\NOS\bin\getPlus_HelperSvc.exe
O23 - Service: Symantec IS Password Validation (ISPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\isPwdSvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service Ex (LiveUpdate Notice Ex) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
O23 - Service: LVCOMSer - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: LVSrvLauncher - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\SrvLnch\SrvLnch.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Symantec AppCore Service (SymAppCore) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AppCore\AppSvc32.exe

--
End of file - 11556 bytes
26. september 2008 - 15:03 #1
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

Forklaring på fixet her:  http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix

Afinstaller
* Logitech Desktop Messenger (*)
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

Jeg kan se at du - måske mere eller mindre mod din vilje - har installeret [Yahoo Toolbar] ?
Den er dog ikke 'farlig', men bare et irriterende program/toolbar som bare fylder op.
Hvis du vil slippe af med den kan du følge guiden herfra ->
http://support.microsoft.com/kb/303047
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2008 - 21:05 #2
Deaktiver Norton - opdater.
Virkede på min fars pc...
05. oktober 2008 - 11:13 #3
<anettegade71>: Vender du tilbage ?
Avatar billede ralph4 Nybegynder
06. oktober 2008 - 15:05 #4
Det gør hun - det er mig der har sendt hende ind til Jer og spørge, men hun vender snart tilbage med status

Venligst
Ralph
Avatar billede anettegade71 Nybegynder
06. oktober 2008 - 17:43 #5
Hej så er jeg her igen...

Din henvisning har hjulpet, nu beder computeren mig ikke længere om at opdatere fra Microsoft (office 2003)men er det godt eller skidt? Har været inde og se at den automatiske opdatering er slået til og det er den.
Hvor er det lige jeg giver dig point.
Venligst Anette
07. oktober 2008 - 06:47 #6
Smut manuelt til WindowsUpdate http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da og se hvad der er af muligheder...
07. oktober 2008 - 06:48 #7
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede anettegade71 Nybegynder
09. oktober 2008 - 10:11 #8
Fint computeren virker som den skal...
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2008 - 21:09 #9
HUSK at give point :)
Avatar billede anettegade71 Nybegynder
09. oktober 2008 - 23:29 #10
200 point skulle være givet tak for hjælpen.
10. oktober 2008 - 06:51 #11
Hmmm... -> http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

PS: Jeg vil desuden også anbefale afinstalation af
* LogitechDesktopMessenger
Bruges kun til irreterende (reklame?)beskeder fra Logitech i tide og utide...
http://www.hemmingsvej.dk/eksperten/LDM.jpg

Jeg kan se at du - måske mere eller mindre mod din vilje - har installeret [Yahoo Toolbar] ?
Den er dog ikke 'farlig', men bare et irriterende program/toolbar som bare fylder op.
Hvis du vil slippe af med den kan du følge guiden herfra ->
http://support.microsoft.com/kb/303047
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2008 - 20:44 #12
anette du skal markere navnet og klikke på accepter før der sker noget :)