Avatar billede babyboy Nybegynder
25. september 2008 - 12:33 Der er 9 kommentarer

Photoshop CS3 ændrer farve

Hej Alle.

JEg er ved at bygge hjemmesider og har lige et spørgsmål..

Når jeg arbejder med farverne i photoshop ser de rigtige ud men når jeg så viser dem i en browser er det nogen helt andre farver den viser. De blivr meget lysere..

Kan man på en eller anden måde gøre at photoshop viser de farver som de kommer til at se ud når man viser en hjemmeside på en  browser?
Avatar billede jokkejensen Novice
25. september 2008 - 13:35 #1
Lad være med at gemme som .gif filer.. det er kun 8 bit, 256farver.

Brug jpeg, eller png.
Avatar billede babyboy Nybegynder
25. september 2008 - 14:25 #2
Jeg gemmer det i jpeg i bedste kvalitet..
Avatar billede jokkejensen Novice
25. september 2008 - 15:39 #3
hmm har du et eksempel ?
Avatar billede jokkejensen Novice
25. september 2008 - 15:39 #4
du bruger ikke nogle farve profiler i ps ?
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2008 - 18:49 #5
hej jeg tror du ved en fejl har trykker på ctrl + y... så bliver farverne vist u cmyk eller som en printer ville trykke dem....  tryk på ctrl + y igen og alting burde blive normalt igen..... måske
Avatar billede olebole Juniormester
28. september 2008 - 18:55 #6
<ole>

Du bør endelig ikke gemme i bedste kvalitet til WWW. Vælg den ringest mulige kvalitet, der giver et acceptabelt resultat. Har man brug for at gemme i bedste kvalitet, er WWW det forkerte medie  ;o)

Husk til gengæld, du _altid_ skal arbejde i RGB, når du arbejder med grafik til skærm

/mvh
</bole>
Avatar billede babyboy Nybegynder
30. september 2008 - 11:29 #7
Tak for gode svar det har det hjulpet lidt med j_rawens råd.
Avatar billede babyboy Nybegynder
30. september 2008 - 11:30 #8
tak
Avatar billede babyboy Nybegynder
30. september 2008 - 11:30 #9
HVorfor kan jeg ikke give point?