Avatar billede jensemi Nybegynder
25. september 2008 - 10:52 Der er 4 kommentarer

IT-Supporter H3 (Svendeprøve)

Halløjsa derude.

Jeg skal på H3 (Svende forløb) på IT-Supporter uddannelsen her om en måneds tid.
Af den grund tænkte jeg, om der er nogen der har noget nyttig info mm.
Det kan være alt fra notater, til hvad ved jeg.
Hvis der er nogen der har været gennem forløbet, så fortæl da også gerne hvordan, der er foregået.

Håber på lidt respons.

\M
Avatar billede madsens90 Praktikant
25. september 2008 - 11:00 #1
Hey.. Vil bare sige at jeg lytter med her!

Skal begynde på datateknikker uddannelsen på mandag i Lyngby!
Avatar billede marsk Nybegynder
29. september 2008 - 14:44 #2
tja - det er en meget let prøve - jeg tog datafagtekniker(som hedder datatekniker nu)
på ballerup for 3-4 år siden... sikkert ændret sig

mener der skulle vi lave et linux/windows server klient miljø og prøven gik ud på at læren lavede en fejl hvor man skulle gå efter osi modellen med fejlfinding

jeg fik fejlen kan ik printe - så der var lys - checkede at kablet var på plads - der efter om printeren kunne ses på printerserveren - læren havde fjerne printeren der - så snakkede vi om forskellige ting om drift i miljøet

vi fik så simple vejledninger at det kan næsten ik gå galt med opsætningen af det hele med mindre at ingen i gruppen kan læse
Avatar billede jensemi Nybegynder
29. september 2008 - 15:16 #3
Det lyder som en opgave der er til at overkomme.
Men jeg har fået fortalt, man også skal op i en skriftlig prøve der vedhandler alt, man har gennemgået?
Der er vel også en fremlæggelse af selve netværket, man har sat op?
Avatar billede madsens90 Praktikant
29. september 2008 - 16:08 #4
Marsk > Hvorfor tager du itsupporter uddannelsen nu?
Kan du ikke bruge din datafagteknikker uddannelse til det?

Datafagteknikker uddannelsen har ændret sig lidt, men den største forandring er navnet. ;-)