Avatar billede mtox Nybegynder
25. september 2008 - 08:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Router eller printserver

Jeg har en Lexmark N120E netværksprinter, som jeg har haft tilsluttet min trådløse router, således at jeg kunne printe via det trådløse netværk.

Nu har jeg imidlertid flyttet rundt, således at printeren ikke længere står i nærheden af routeren.

Mit spørgsmål er derfor, om det bedst kan betale sig, at købe en form for printserver, eller trådløs adapter til printeren (evt. evt bluetooth), eller om det er bedre at købe en router mere, og stille ved siden af printeren.

Og hvad kan i den forbindelse anbefales? Jeg er absolut ikke ude efter den dyreste løsning, men skal også være ordentligt.

I den forbindelse er jeg naturligvis også interesseret i at vide, og der skulle være noget problem i at have computeren tilsluttet to trådløse netværk samtidig? For jeg gider naturligvis ikke skulle logge af/på, bare for at printe...
Avatar billede John Kølle Nybegynder
25. september 2008 - 09:33 #1
Der er en del opsætningsmæssigt i at lave en tråløs bro mellem to access points og dette kræver kvalitets routere og de skal helst være samme model for det virker optimalt.

En kablet forbindelse mellem accesspoint og servere (hvis der er et netkort i din printer er der også "printserver" i) er at foretrække.

Jeg kan ikke helt lure ud af teksten om dere r netkort i printeren og om et kabel er en mulighed
Avatar billede mtox Nybegynder
25. september 2008 - 10:03 #2
Tidligere var min printer sat op, således at den var tilsluttet direkte til routerne med et LAN-kabel (printer til router). På det tidspunkt sotd den lige ved siden af routeren. Printeren var så installeret som en netværksprinter på computeren.

Printeren kan både tilsluttes via USB og LAN.

Men jeg kan næsten forstå, at det du siger er, at jeg skal købe et 10-15 meter langt LAN-kabel og tilslutte printeren direkte til routeren igen :o)
Avatar billede John Kølle Nybegynder
25. september 2008 - 22:00 #3
10-15 m !

ja, endelig ... hvis afstanden ikke er længere mener jeg det oprindelige set up er at foretrække.

Det er også det billigste :P
Avatar billede mtox Nybegynder
26. september 2008 - 18:31 #4
Det blev et kabel, og det fungerer perfekt...

Thanks...