Avatar billede thomze Nybegynder
24. september 2008 - 12:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IBM R40 Vil ikke starte?

Jeg har en IBM R40 der ikke vil starte op, den starter lige IBM skærmen op, jeg kan også komme ind i biosen uden problemer. Men når den så vil videre så dør den bare? Man kan lige høre harddisken slukker, og så dør hele computeren ellers..

Den kan ikke køre uden batteri på AC, skal den ikke normalt kunne det?

Håber der er en af jer der kender det problem.. ville gerne have den kørende igen
Avatar billede haverslev Novice
24. september 2008 - 19:26 #1
Kan du lave en "load default settings" i bios - normalt ved at trykke på F9 og derefter på F10 for at gemme med Y/J (for hhv. yes eller JA)
Så genstarter maskinen af sig selv og hvis alt går vel så starter den normalt
Avatar billede thomze Nybegynder
25. september 2008 - 12:08 #2
Tror det er et problem med strømmen ? Jeg kan sidde i bios osv fint, men når den så skal starte windows dør den. altså efter bios skærmen...

Når så den er død, stopper den samtidig med at lade og kan først tænde når jeg har haft stikket ude igen
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2008 - 12:06 #3
Du svarer ikke på om du har lavet en default eller ej ?

prøv om du kan få lov til at udføre dette:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede thomze Nybegynder
30. september 2008 - 09:15 #4
Virker ikke, gammel lort.. Har prøvet alt, jeg kommer aldrig så langt at jeg kan komme ind på drevet. Den dør DIREKTE efter bios, og jeg har prøvet at default det.