Avatar billede Slettet bruger
23. september 2008 - 17:33 Der er 1 kommentar

adgang til netværks HDD fra anden sted end hjemme

Hej Eksperter.

Jeg har en netværks HDD sat til mit netværk og den kan jeg få forbindelse til via ftp. Nu er mit spørgsmål så kan jeg få forbindelse til den andre steder end hjemme (ved familie/venner) og hvordan.

Jeg har en LinkSys router på mit Internet skal jeg sætte noget op på den eller hvad skal jeg gøre.

På forhånd tak
Avatar billede simonwh Nybegynder
28. september 2008 - 14:41 #1
Det burde du sagtens kunne, hvis denne HDD altså indeholder en FTP-server.

Det du skal gøre at at finde den lokale ip din HDD har fået tildelt og port'en FTP-serveren kører på (sandsynligvist port 21).

Så skal du ind i din router og sætte portforwarding, så trafikken der kommer til udgående IP på port 21 bliver viderestillet til din HDD's port 21.

Nu burde du så kunne forbinde til ftp-serveren på din HDD udefra, ved at forbinde til din udgående ip du har fået tildelt af din ISP og port 21(i dette tilfælde).