Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
23. september 2008 - 16:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bundkort til Barton 3000+

Hej..

Jeg har et problem med min pc, den genstarter hele tiden, og fejlen ligger i min hardware et sted.
JEg har prøvet at skifte installere win xp på 2 forskellige harddiske, men den enten fryser, går i blå skærm eller genstarter efter kort tid hver gang.
Så jeg tror mit bundkort er stået af.

Men jeg har lidt problemer med at finde et nyt bundkort, hvor min barton 3000+ understøttes.
Og samtidig har plads til 4 ram blokke.
Jeg har pt. et GA-7N400V Pro2, og syns ikke jeg kan finde noget tilsvarende. Nogen som kan hjælpe ?
Avatar billede peet-49 Novice
23. september 2008 - 16:47 #1
Det bliver svært, du skal bruge et til socket A (462)
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
23. september 2008 - 16:50 #2
Ja, jeg skal nemlig bruge et bundkort med socket A.
Er de udgået eller hvordan? Og i så fald, hvad skal jeg så invistere i for at være lidt med igen?
HAr et ATI Radeon 9700 pro fra saphire, som engang var toppen, men hvor meget er det værd i nutiden? :)
Avatar billede kimmerdreng Nybegynder
23. september 2008 - 16:56 #4
peet-40 :
Dem har jeg selv fundet, men der er kun plads til 2 ram klodser. og der er ikke særlig mange pci slots. Og da bruger både 2 pci net kort og en ata-133 controller til harddiske duer dette bundkort desværre ikke :(
Avatar billede haverslev Novice
23. september 2008 - 17:52 #5
Avatar billede c-holst Novice
23. september 2008 - 19:56 #6
hvorfor går du ikke efter et brugt. Dem er der masser af på markedet.

om de lige kan klare fire blokke kommer an på modellen

og så skal du lige have styr på hvilken fsb din cpu kører med.

Disse tre vil jeg tro du kan bruge, og du kan sikkert komme af med dem igen til ca samme pris, så du kun mister en gang brevporto af omkring 35-42 kr

http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=546986922&Catg=10326&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=0&PageNum=1
http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=546987266&Catg=10326&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=0&PageNum=1
Avatar billede c-holst Novice
23. september 2008 - 19:58 #7
haverslev. tror ikke den model kan klare en fsb på 2X166 = 333
Avatar billede peet-49 Novice
24. september 2008 - 09:29 #8
En barton køre med fsb på 333 eller 400MHz afhængig af model.