Avatar billede babyboy Nybegynder
23. september 2008 - 10:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Program til cross browser test

Hej alle.

Da jeg er begyndt på at lave hjemmesider til andre vl jeg lige høre om i kender til et program hvor man kan teste sin side af i forskellige browsere og versioner? Det må gerne være freeware ellers kan det også godt være et program man skal købe.

Mange tak.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
23. september 2008 - 11:04 #1
med på en lytter
Avatar billede jokkejensen Novice
23. september 2008 - 12:50 #2
Med lidt tålmodighed kan : http://browsershots.org/ bruges :)

Men ellers tror jeg ikke der findes et program der bruger de forskellige engines, ligegyldigt hvad, skal det vel alligevel testes i en rigtig browser.
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2008 - 15:45 #3
Du kan nemt selv installere flere verisoner af de forskellige browsere.
Jeg har på min installeret IE 3, 4, 5, 5.5, 6, 7 og beta af 8.
Samt Mozilla & Safari, så det kan du gøre til starte med.

Der er browsershots som nævnes, men elelrs ved søgning på google skulle du kunne finde noget brugbart.
http://www.google.dk/search?q=browser+check&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a
Avatar billede olebole Juniormester
23. september 2008 - 15:50 #4
<ole>

Nej, du kan ikke installere forskellige IE'er under samme Windows installation - og stole på resultatet af en browsertest. De forskellige IE'er installerer samtidig en bunke system ressourcer - som opdaterer ældre versioner. Det kan til gengæld gøres under f.eks. VPC

/mvh
</bole>
Avatar billede pidgeot Nybegynder
23. september 2008 - 15:55 #5
...og så stiller Microsoft desuden VPC images til rådighed til netop dette formål:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=21eabb90-958f-4b64-b5f1-73d0a413c8ef&DisplayLang=en

Der er godt nok "kun" ned til IE6 - men det bør også være rigeligt.
Avatar billede babyboy Nybegynder
25. september 2008 - 12:30 #6
Tusind tak for gode svar