Avatar billede heyckendorff Praktikant
22. september 2008 - 22:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan søsætter man en god ide?

Jeg har en eminent god ide til et nyt internetforum.

Jeg har hele ideen rimeligt godt på plads i hovedet, og ved hvad den skal kunne, hvilken målgruppe den henvender sig til, hvordan den skal udformes, lanceres etc.

Mit problem er at jeg ikke aner hvordan man griber sådan noget an.

Findes der er sted hvor man kan få hjælp til at fører sådan en ide ud i livet uden at den bliver stjålet fra en. Jeg tænker på noget lignende teknologisk Institut hvor opfinder ud i det fysiske f.eks. kan få hjælp til produktudvikling.

Jeg forestiller mig at første skridt ville være at få opbygget siden, så jeg har noget at præsentere for eventuelle samarbejdspartnere.
Men da jeg ikke selv kan programmere, skal jeg have en udefrakommende ind over, og der er jeg i tvivl om hvordan jeg beskytter min ide rent juridisk.

Hvor henvender man sig hvis man vil have råd og vejledning som internet iværksætter?

Mvh.

Werner
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. september 2008 - 00:32 #1
www.amino.dk er stedet der kan hjælpe dig.

held og lykke med projektet.
Avatar billede heyckendorff Praktikant
23. september 2008 - 21:55 #2
Ser lovende ud fastwrite...
Avatar billede jmp.dk Nybegynder
03. oktober 2008 - 12:08 #3
Hej Werner

Jeg er ved at vende snuden hjem (kbh) efter at have startet og drevet virksomhed i England i 4 aar, og er i gang med at finde ud af hvad jeg nu skal kaste mig over.
Afhanegigt af hvilket forum du har i tankerne kunne jeg godt vaere intereseret i at udvikle produktet for dig mod en stake i din business.
Hvis det er en vej du overvejer send mig en mail paa jonas@zuluzoft.com
Og vi kan evt moedes.

Med hensyn til det juridiske saa er det utroligt svaert at beskytte sig naar siden er startet. Der gives yderst sjaeldent patenter paa software og det er en lang og sej vej. Det handler om at vaere foerst og bedst.

Jeg underskriver naturligvis gerne non disclousure dokumenter saa du ihvertfald er beskytte imod at jeg napper din ide.

Mvh
Jonas