Avatar billede minima Nybegynder
22. september 2008 - 15:27 Der er 6 kommentarer

Filmklip i PowerPoint præsentation

Jeg har indsat et filmklip .avi format i et PowerPoint dok., og den indsætter godt nok også billedet, men når jeg klikker på det for at vise filmen, bliver billedet bare sort. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede speedpii Nybegynder
22. september 2008 - 15:41 #1
Husker du at sidde den ind i et vindue til filmklip, og ikke bare et til billeder?
Avatar billede jkrons Professor
23. september 2008 - 16:49 #2
PowerPoint kan ikke vise alle typer AVI, så du er muligvis rent ind i en af de typer, den ikke kan vise.
Avatar billede minima Nybegynder
24. september 2008 - 09:37 #3
Hvordan indsætter man et vindue til filmklip. Jeg klikker bare på "Indsæt" øverst - og så er der et ikon med "film fra fil", som jeg så klikker på og så viser den et billede, som er starten på filmen, men når jeg klikker på det for at den kan afspille, så bliver billedet sort. Kan man evt. ændre avi.formatet eller gøre noget ved det, der allerede er optaget? Det er jo det format, kameraet automatisk optager i.
Avatar billede jkrons Professor
24. september 2008 - 10:43 #4
Der findes programmer, der kan kovertere mellem forskellige videoformater. Se fx her.

http://need4video.com/video-converter.html

Jeg har ikek selv prøvet denne.
Avatar billede speedpii Nybegynder
24. september 2008 - 15:25 #5
hvilken udgave er det ? altså 2003 eller 2007?
Avatar billede minima Nybegynder
26. september 2008 - 09:13 #6
Det er 2007. Tak for hjælpen.