Avatar billede mursejleren Nybegynder
22. september 2008 - 11:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Recover Data

Hej

Jeg har en ekstern usb hardisk hvor jeg er kommet til at slette partitionen på den under en windows installation.

Jeg har med nu fået genskab partitionen ( http://www.eksperten.dk/spm/841437) men ikke dataerne. Har prøvet diverse recover data programmer men de kan ikke finde disken.

Hvis jeg prøver at gå ind på disken via stifinderen siger den at disken skal formateres, men er det nu en god ide? jeg prøver jo at gendanne de data der ligger på disken.

Hvad skal jeg gøre for at rede mine data?

HJÆÆÆÆÆLP!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2008 - 11:54 #1
Hvis din filtabel er korrekt gendannet så har du adgang tll dine data - sagt på en anden måde, din filtabel er IKKE korrekt gendannet
Avatar billede tiger_dk Mester
22. september 2008 - 12:04 #2
jeg er helgec taknemlig, han reddede min data fra min 500 GB USB disk, men det tog også PÆN lang tid, det vil han give min så sandelig ret i !
Avatar billede tiger_dk Mester
22. september 2008 - 12:04 #3
min = mig
Avatar billede tiger_dk Mester
22. september 2008 - 12:05 #4
det var også en slettet partitionen tabel under en windows installation der gik tabt !
Avatar billede tiger_dk Mester
22. september 2008 - 12:12 #5
jeg fik datane tilbage, og det er det vigtigste !
Avatar billede mursejleren Nybegynder
22. september 2008 - 13:50 #6
Ja men jeg har forsøgt at genskabe filtabellen men intet held :-(
Avatar billede mursejleren Nybegynder
24. september 2008 - 11:05 #7
tak for indlæggene men løsninger var få :-) lukker tråden
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2008 - 11:25 #8
"men løsninger var få " Kunne du uddybe det lidt??
Avatar billede mursejleren Nybegynder
24. september 2008 - 22:52 #9
Jamen hva skal jeg gøre? køre testdisk igen?

åbner gerne spørgsmålet på ny og giver point :-)
Avatar billede tiger_dk Mester
25. september 2008 - 15:59 #10
Ja men jeg har forsøgt at genskabe filtabellen men intet held :-(

helgec havde et program til Linux, som fik det til at virke og genskabte hele mulavitten på min disk, hvorfor ikke få ham til at genskabe partions tablelen og dataene på din, han tager 400,- for det ! http://www.helgec.dk/privat.html det er sku til at omgå !!
Avatar billede mursejleren Nybegynder
26. september 2008 - 13:48 #11
mest fordi at jeg gerne selv vil kunne gøre..... f.eks. i tilfælde af at noget lignende skulle ske igen.......og tror du referer til testdisk :-) hvilket jeg har prøvet men fik ikke genskabt filtabellen
Avatar billede tiger_dk Mester
26. september 2008 - 19:46 #12
jeg referer ikke til testdisk, jeg referer dog kun helgec metode, han havde en del programmer i gang til genskabe min partionstabel på min USB disk, det sidste af alle dem han havde igang, lykkes det sku ved, men tog også sin tid !

jeg ikke hvad programmet hed, som han fik genskat min partionstabel ved eller recoveryprogrammet hed ! Spørg ham, han ville sikkert gerne hjælpe ! Han var meget behjælpelig ved mit problem !  Det kan da ikke skade ikke at skade at spørge, du kan da aller højst få et nej !

Hvis jeg skulle anbefalde dig nogle recovery programmer, så skulle det være:

GetBackData NTFS fra http://www.runtime.org/ som jeg har licens på

Allway Sync 'n' Go 8.3.1 http://allwaysync.com/download.html som er gratis

jeg vil sige de er rare at have baghånden, hvis uheldet er ude !!
Avatar billede mursejleren Nybegynder
27. september 2008 - 21:13 #13
ok jeg vil prøve allway men alle de recorvery programmer jeg har prøvet indtil videre har ikke kunne arbejde med disken....
Avatar billede tiger_dk Mester
28. september 2008 - 15:43 #14
er det lykkes, at genskabe datatene ?
Avatar billede mursejleren Nybegynder
20. marts 2011 - 11:27 #15
Nej