Avatar billede snyde Nybegynder
21. september 2008 - 14:02 Der er 2 kommentarer

Western Digital HD - falder ud periodisk efter Dvale by(Vista)

Hej Eksperter,

Min Western Digital HD - falder ud periodisk efter Dvale by i Vista, nogen der har samme problem? og eller en løsning?

Har 2 stk WD HD tilsluttet via FireWire, forbundet efter hinanden. Det er den ene disk der oftest falder ud, men til tider begge diske.

Løsningen er at genstarte maskinen hver gang.

Har på fornemmelsen at fejlen ligger i firmwaren på WD diskene, og ikke i vista, men er ikke sikker.

Jeg har selvfølgelig sidste nye service pack, og installeret alle opdateringer. Er bekendt med at der vist har været et BUG i vista på nettop overstående, men det mener jeg skulle være fikset i den nye  service pack.

Med venlig hilsen

Anders
Avatar billede danco Nybegynder
26. september 2008 - 22:01 #1
Hej Anders ,,
Jeg synes det lyder som et usædvanligt problem, men:

I modsætning til dig synes jeg det lyder som et vista problem, hvis problemet var i firmwaren ville det hjælpe dig at hive stikket ud og indsætte igen.
Grunden til at det kun virker med genstart er at da rebooter windows RAM hukommelsen på firewire porten.

Jeg ville gerne give dig en løsning men tror desværre du er nødt til at vente på en vista update, med mindre der findes en driver på producentens (PC'en) hjemmeside der løser denne bug.
Avatar billede snyde Nybegynder
08. oktober 2008 - 08:11 #2
Hej danco,

Så har jeg noget nyt i denne sag:

1: Det hjalp at hive stikket ud og indsætte igen.
men
2: Nu har jeg opblevet at diskne er faldet ud, uden at vista har været i dvala

Så jeg vil prøve at snuse lidt på WD's hjemme side, det må simpelthend være et problem med harddisken.

/ Anders