Avatar billede jacala Nybegynder
19. september 2008 - 14:54 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende e-mails

Jeg har et mystisk problem jeg ikke lige kan se forklaringen på.

Jeg kan ikke sende e-mails. Jeg kan godt modtage.
Dette er uanset hvilket e-mail program jeg prøver (samme resultat)
Det er kommet pludselig. Jeg har prøvet at oprette en e-mail konto på en anden computer og det går fint her. Så der er ikke internetudbyderen.

Jeg har prøvet at slå firewall fra, men det hjælper heller ikke.

Så tog jeg beslutningen om at formatere og starte forfra. Og tro mig det hjalp heller ikke. Hvor f..... kan sådan en fejl ligge?
Avatar billede jacala Nybegynder
19. september 2008 - 14:55 #1
NB: Jeg bruger Windows XP Pro.
Avatar billede reinelt Nybegynder
19. september 2008 - 15:38 #2
outlook express 6,0
hvilken port bruger du til udgående post og hvilken udbyder har du?
jeg har fullrate og de bruger port  25 mens tele 2 brugte 585 der er flueben de rigtige
steder?
Avatar billede jacala Nybegynder
19. september 2008 - 16:16 #3
Aner intet om porte - skal ikke taste det ind når jeg opretter.
Men så vidt jeg kan se er det port 25 for udgående post.

Det er under alle omstændigheder det samme på den PC hvor alt virker og på den hvor det ikke virker.

Så det er nok ikke der fejlen ligger...
Avatar billede reinelt Nybegynder
19. september 2008 - 16:40 #4
hmm må være en fejl i windows systemet med hvor? er p.t. uden ideer, men der kommer nok en anden og kikker på det jeg skal i byen nu og kikker nok forbi imorgen
Avatar billede allrasmu Nybegynder
19. september 2008 - 17:23 #5
hvad med firewall osv? Hvilken smtp server bruger du?
Avatar billede jacala Nybegynder
19. september 2008 - 19:37 #6
Jeg har prøvet at slå firewall fra, det hjælper ikke. SMPT server har jeg kontaktet og der er ingen problemer og det er rigtig, da jeg kan oprette mig på en anden computer på samme udbyder. Som sagt har jeg også formateret og geninstalleret XP og jeg faldt godt nok på halen da jeg så at problemet stadig var der. Så her er nok brug for en virkelig PC nørd for knække denne. :-)
Avatar billede jacala Nybegynder
19. september 2008 - 19:41 #7
Umiddelbart lugter det langt væk af fysisk problem. Ram, bundkort, bus o.s.v..o.s.v..Jeg har bare svært ved at se hvorfor at det ENESTE problem jeg har er at sende mails. Alt andet funker fint.
Avatar billede jacala Nybegynder
19. september 2008 - 19:42 #8
Måske er port 25 stået af - men jeg aner ikke hvordan man kontrolerer det.
Avatar billede allrasmu Nybegynder
19. september 2008 - 22:02 #9
Hvaordan med router? Kan du have konfigureret i den, så du har lukket for nogle porte på den ene maskine?
Avatar billede jacala Nybegynder
20. september 2008 - 08:29 #10
Jeg har ingen router. Der er et modem fra antenneforeningen og så en switch, det er alt og ingen af delene kan jeg konfigurere på.
Avatar billede reinelt Nybegynder
20. september 2008 - 10:06 #11
jeg tror på hardwareproblem. har du prøvet med en anden switch? modem? har antenneforeningen ikke en hjælpefuntion,hvis deres udstyr ikke fungerer.
hvis du ikke får noget resultat her så prøv at stille spørgsmålet i kategorien
hardwarefejl.
Avatar billede jacala Nybegynder
20. september 2008 - 18:36 #12
Jeg har det samme modem og den samme switch til begge computere. Det er kun den ene computer der har problemet. Så det må være port 25 der er stået af på den ene. Men jeg aner ikke hvordan man undersøger det. Måske det er ovre hardware kategorien?
Avatar billede reinelt Nybegynder
20. september 2008 - 19:47 #13
jeg synes du skal prøve hardwarekategorien.
Avatar billede jacala Nybegynder
20. september 2008 - 20:42 #14
Så er problemet løst. Jeg ringede til en nørd og han sagde jeg skulle skifte netkortet og så nemt var det. Det virkede med det samme.

Den eneste der har lavet et svar er reinelt og han havde ret i at det var et hardware problem, så de 200 tilflyder fluks.

Tak for hjælpen til alle!
Avatar billede reinelt Nybegynder
20. september 2008 - 21:18 #15
takker og tillykke.