Avatar billede draeber Nybegynder
19. september 2008 - 07:32 Der er 8 kommentarer

Vista Standardprinter forsvinder eller ændres

Hej alle

Jeg har selv en Vista Ultimate 64bit, som jeg har lidt problemer med.
Med jævne mellemrum ændres slettes indstillingen for standardprinter eller standardprinteren ændres til en anden, end den jeg har valgt.
I tilfældet hvor der pludselig slet ikke er en standardprinter, genererer nogle programmer ganske naturligt en fejl, når de skal udskrive.

Hvad kan der gå galt?

MVH
finn
Avatar billede draeber Nybegynder
22. september 2008 - 07:27 #2
ja jeg er godt bekendt med Vistas Reparer-funktion, men dér vil jeg helst ikke ud, da jeg så også ødelækker en masse programinstallationer m.v.
Men det kan selvfølgelig være løsningen til sidst. Jeg vil dog næsten hellere leve med at den er lidt sær med printerne.
Jeg er faktisk også begyndt at have en formodning om, at det kan have noget at gøre med, når jeg logger på fjernskrivebord fra min kones computer.
Avatar billede reinelt Nybegynder
22. september 2008 - 09:09 #3
jeg har i hvert fald vist dig en løsning.
Avatar billede draeber Nybegynder
22. september 2008 - 13:05 #4
jeg tillader mig nu at være lidt afventende... Jeg tror faktisk ikke, at det løser mit problem.
Nu har jeg prøvet at logge på via fjernskrivebord nogle gange, og det viser sig, at det er hver gang jeg gør det. Så der må næsten være en anden løsning!
Avatar billede reinelt Nybegynder
22. september 2008 - 15:17 #5
det er o.k.
Avatar billede reinelt Nybegynder
29. september 2008 - 12:22 #6
er der en løsning??
Avatar billede draeber Nybegynder
29. september 2008 - 13:28 #7
nej... ikke endnu... men jeg har fundet en årsag!
Det er hver gang jeg har logget på via fjernskrivebord...
nu mangler jeg så at finde ud af, om andre maskiner med Vista gør det samme.
eller om jeg kan stille noget, når jeg bruger fjernskrivebord.
Jeg må dog sige, at jeg ikke tror på, at din løsning vil virke.
Avatar billede reinelt Nybegynder
29. september 2008 - 15:33 #8
ok jeg forsvinder måske en anden kommer med et indlæg.