Avatar billede irsild Nybegynder
18. september 2008 - 09:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til server

Jeg kan ikke få forbindelse til en server fra asp.net. Jeg kan godt tilgå databasen fra entreprise manageren.

I entrepriser manageren bruger jeg Sql server authentication

ip:  "\\xxx.xxx.xxx.xxx\DBSrv"

connstring "server=\\xxx.xxx.xxx.xxx\DBSrv;database=dbnavn;uid=xxx;password=yyy;"

Error:
An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 25 - Connection string is not valid)

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. september 2008 - 12:06 #1
Jeg plejer at bruge en connection string som:

"Server=192.168.1.130;Network Library=DBMSSOCN;Trusted_Connection=False;Database=Test;User ID=sa;Password="
Avatar billede irsild Nybegynder
22. september 2008 - 13:46 #2
Det jeg mente var hvordan man opretter forbindelse til "named instances"

prøvede sådan her men virkede ikke:
server=xxx.xxx.xxx.xxx\DBSrv;database=dbnavn;uid=xxx;password=yyy;"
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2008 - 19:58 #3
Det goer du ved at angive den port der skal connectes til.

Hver instans har sin egen port.
Avatar billede irsild Nybegynder
23. september 2008 - 08:36 #4
Hvorfor kan jeg oprette forbindelse via query analyser, men ikke via ado.net?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2008 - 09:42 #5
den bruger vel ikke IP som transport
Avatar billede irsild Nybegynder
23. september 2008 - 09:47 #6
Ok, jeg finde på noget. Du får point.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2008 - 10:02 #7
Er det ikke bare at angive porten ?

"Server=192.168.1.130,1433;Network Library=DBMSSOCN;Trusted_Connection=False;Database=Test;User ID=sa;Password="
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2008 - 10:02 #8
og et svar
Avatar billede irsild Nybegynder
23. september 2008 - 10:10 #9
ja, det virker. Tak