Avatar billede razzia83 Nybegynder
17. september 2008 - 21:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Læse filer via windows netværk

Jeg har en fil server, hvor jeg har nogle film liggende, som jeg afspiller via netværket. Sammen med disse film ligger der ofte en .nfo fil. Mit problem består i, at jeg ikke kan åbne .nfo filen via netværket. Alle andre filer kan jeg åbne og afspille via Windows netværket, det er kun .nfo filer der driller. Hvad skyldes det, og hvordan fixer jeg det?

Jeg har forsøgt, at åbne filerne fra 2 forskellige maskiner. Begge får fejlen "Adgang nægtet til *.nfo".

Serveren som jeg bruger kører Windows XP pro. Det samme gør den ene af de maskiner jeg har forsøgt at åbne fra, den anden kører Vista Ultimate.

En der kan hjælpe?
17. september 2008 - 21:49 #1
... hvilket program forsøger du at åbne *.nfo med ?
Avatar billede razzia83 Nybegynder
17. september 2008 - 21:57 #2
PSPad, Ultraedit eller notepad. Jeg har prøvet dem alle. Har forøvrigt også prøvet lister i Total Commander uden held.
18. september 2008 - 06:27 #3
Ka' bedst forestille mig et retighedsproblem/opsætning på "Serveren" ?
Avatar billede razzia83 Nybegynder
25. september 2008 - 15:57 #4
Det er det helt sikkert, eftersom jeg har testet fra flere maskiner. Jeg forstår bare ikke, hvorfor det kun er .nfo filer som er låst. Hvordan giver jeg læse/skrive rettigheder til denne type fil på en Windows XP?
25. september 2008 - 22:49 #5
Hmmm... hvorfor det lige den DEN type fil... Måske et specielt "Systemtype" navn som der bliver mere låst af M$ ?
Avatar billede razzia83 Nybegynder
25. september 2008 - 23:11 #6
Jeg har tidligere
Avatar billede razzia83 Nybegynder
25. september 2008 - 23:12 #7
Hov, der var lige en smutter. :-)

Jeg har tidligere haft installeret samme version af XP, hvor funktionerne virkede glimrende, men efter sidste formatering begyndte det at drille