Avatar billede cyberhajen Nybegynder
17. september 2008 - 00:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

små klikkelyde i musik & video, større klikkelyde+mute ved stream

Fik adsl igår satte netstikket i pcen, aktiverede netværkskortet og ryddede op i netværksforbindelser før det virkede.

Det første jeg gjorde var at opdatere bitdefender, spybot samt java, jeg gik så senere ind på youtube hvor videoerne gav adskillige klikkelyde i sekundet, lyden forsvinder helt derefter og stoppede med at afspille klippet, streamningen går også ret langsomt. Hvis det ikke skal streames går det væsentlig bedre, kun ganske få klikkelyde og ingen hakker i videoen. Pcen kunne også finde på at fryse i 10 sekunder men det er den holdt op med igen. musik har også klikkelyde men hakker ikke

Jeg har afinstalleret bitdefender, spybot og java. Fjernet netværkskabel til adsl men intet har hjulpet og lyden er pt forsvundet helt

jeg har et soundblaster audigy lydkort

På forhånd mange tak
Avatar billede fastwrite Nybegynder
17. september 2008 - 01:27 #1
Hmm.. er det lige meget hvilken slags musik du hører, at der er klikkelyde? Det tyder på noget hardware problemer - enten i form af dårlige drivere, eller forkert brug af IRQ adresser.

Har du været i sin system manager, og se om der er nogle udråbstegn ud for nogle af dine enheder?
Avatar billede cyberhajen Nybegynder
17. september 2008 - 02:17 #2
Hey tak for hurtigt svar!

Ja, uanset hvad musik jeg hører får jeg klikken i højttalerne, også ved afspilning af video, men det er en lille klikken man dog tydeligt hører ved normal lydstyrke.

hardware såvel som drivere og irq adresser har ingen fejl og er uændret, dem har jeg ikke rørt ved.

mange tak for svaret
17. september 2008 - 06:46 #3
PS: Husk også komplet WindowsUpdate !!!
Avatar billede geforce3 Praktikant
17. september 2008 - 10:57 #4
Jeg lytter med! Min er nemlig begyndt på det samme :s også når computeren er slukket.
Avatar billede blaesbjerg Nybegynder
17. september 2008 - 11:07 #5
hvis det kun er når du du f.eks. har IE åbent er det fordi at siden står og reloader sig selv, smut ind under lyd i kontrolpanel og slå lyd fra.
Avatar billede cyberhajen Nybegynder
17. september 2008 - 11:39 #6
Hej igen! tak for svarene

igår gik lyden helt væk men er kommet igen idag stadig med en masse klik, men mest ved streaming.

Jeg prøver lige at opdatere winxp

Jeg bruger ikke IE, men det har ihvertfald ikke noget med browseren at gøre.

kørte lige metallica - the day that never comes

musikvideoen og der er klik ca 2 per sec. der havde jeg min browser lukket

tak for svarene
Avatar billede fastwrite Nybegynder
17. september 2008 - 12:24 #7
Kan det tænkes at være din strømforsyning der lever et hårdt liv?
Har du prøvet at køre en SFC /scannow i en kommando prompt ?
Avatar billede thov Forsker
17. september 2008 - 13:39 #8
Flyt lydkortet til et andet stik, og jo længere væk fra strømforsyningen desto bedre.
Avatar billede cyberhajen Nybegynder
17. september 2008 - 14:39 #9
Hej!

Tak for de seneste svar, super med så meget hjælp.

hvordan ser jeg om strømforsyningen har svært ved at klare mosten ?

jeg kørte en sfc /scannow og det er den lige bleven færdig med, det afhjælpede dog ikke problemet heller ikke efter genstart.

tak
Avatar billede cyberhajen Nybegynder
17. september 2008 - 15:12 #10
Hej

Så er problemet løst, flyttede lydkortet til en anden pci port så nu kan jeg både streame video på youtube, afspille video og musik uden klikkelyde.

godt nok mystisk at lydkortet pludselig kan give problemer, og tilmed forhindre afspilning af video på youtube.

Thov får pointene, for selvom lydkortet i forvejen sad så langt fra strømforsyningen som det næsten kunne, løste det mit problem at sætte det i en anden pci port.

Mange tak for alle svarene og opmærksomheden

Kristian
Avatar billede cyberhajen Nybegynder
17. september 2008 - 15:19 #11
haha kan i ikke lige fortælle mig hvordan jeg uddeler point, har været siden igennem men det er åbenbart ikke sat så smart op.

På forhånd tak
Avatar billede thov Forsker
17. september 2008 - 16:13 #12
Du uddeler point ved at bede om 'svar' (som her), og så klikke på 'Accepter'. Om nødvendigt, kan point deles mellem flere svar.

Hvis du havde haft alle hardware-dimser aktiveret/tilsluttet ved XP installationen, kunne XP sandsynligvis selv have fordelt IRQ'er o.s.v. så det passede, men 'rokader' plejer at klare ærterne (som her).