Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
14. september 2008 - 21:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Langsom computer

Jeg har en computer, der bliver sænket af et program, der kører i baggrunden. Det tager op til et minut at åbne et vindue, så nu er min tålmodighed simpelthen brugt op.

Computeren starter gerne MEGET langsomt op, så kan den måske efter en halv times tid godt køre fint i ca. 10 minutter og så pludselig, så kører der et program i baggrunden igen, som sænker den enormt og sådan kører det hele tiden.

Jeg har en mistanke om, at det er mit sikkerhedsprogram, der driller. Jeg har TDC/YouSee's sikkerhedspakke. Det program, der trækker mest hukommelse på Joblisten hedder fssm32.exe og på nettet kan jeg læse, at der er andre, der har nogenlunde samme problemer som jeg med det program (F-Secure).

F-Secure skriver om dette problem:
http://support.f-secure.com/enu/home/supportissue/is2004/usage/usage-issue-2004012000.shtml

Har forsøgt at forstå teksten, men enten er mit engelsk for dårligt eller også er det programmeringssproget, der halter for mig. Jeg ved ikke, hvor jeg skal starte eller slutte med at løse problemet.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Min mand og begge mine sønner kører også med samme sikkerhedspakken, men de har ingen problemer med at programmet sænker computeren. Drengenes computere er ellers "tudse-gamle"!!!

Håber, at der er nogen, der ved, hvordan jeg får min gode gamle HURTIGE computer tilbage.

På forhånd tak.
14. september 2008 - 22:09 #1
Lyder bekendt *S* -> Følg proceduren herfra ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
14. september 2008 - 22:22 #2
Det må jeg nok sige "karise larry". Du er hurtig på aftrækkeren.
Jeg skal lige høre mht. din sidste linie, hvad betyder den?
Jeg kører XP. Gælder alt ovenstående så på nær sidste linie?
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
15. september 2008 - 00:38 #3
Hej "karise larry"
Hermed logs fra mbam og HiJack. Jeg er spændt på, hvad du finder.

Log fra mbam:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.28
Database version: 1152
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

mbam-log-2008-09-15 (00-21-42).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 80613
Tid tilbagelagt: 25 minute(s), 8 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Log fra HiJack:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 00:32:05, on 15-09-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16705)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\acs.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\Programmer\TRENDware\TEW444UB\ACU.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSLAUNCHER0.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Lind\Skrivebord\Oprydning\HiJack filer\HiJackThis.exe
C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msn_sl.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.alltheweb.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LiveMonitor] C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ACU] "C:\Programmer\TRENDware\TEW444UB\ACU.exe" -nogui
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [SweetIM] C:\Programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.2\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [News Service] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\ispnews.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ccleaner] "C:\Programmer\CCleaner\CCleaner.exe" /AUTO
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: 802.11g Wireless Client Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx2.hotmail.com/mail/w2/resources/MSNPUpld.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1175779438468
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://fotomail.billedbutikken.dk/upload/xupload/XUpload2101.ocx
O23 - Service: Atheros Configuration Service (ACS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\acs.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: FSMA - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

--
End of file - 9072 bytes
15. september 2008 - 06:38 #4
Afinstaller
* SweetIM
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

------------------------------------------------------------------------

Lidt generel oprydning - behøver ikke at være med i din opstart...

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.alltheweb.com/
R3 - URLSearchHook: (no name) - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.2\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
15. september 2008 - 20:38 #5
Alt er kørt, som du anbefaler.
Blot bliver SweetIM ved med at poppe op efter genstart. Den spørger om man ønsker en automatisk opdatering.

Jeg fik en fejl efter afinstalleringen af SweetIM, som lød:
SweetIM for Internet Explorer 3.0b
Error 1905.Module
C\programmer\Macrogaming\SweetIMBarForlE\toolbar.dll
failed to unregister. HRESULT -2147220472. Contact your support personel.

SweetIM er ikke på listen under fjern/tilføj programmer længere.

Jeg undrer mig også over, at der på HiJack listen stadig er noget SweetIM på listen. Er det OK
På listen står der:
04 HKLM Run SweetIM C\programmer\Macrogaming\SweetIM\SweetIM.exe

Skal den ikke også vinges af (fixes) som de andre 6 ovenfor?
16. september 2008 - 06:37 #6
.. Jo - netop...
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
22. september 2008 - 17:02 #7
Hva' så karise larry, smider du et svar?
Du har fortjent hvert et point
22. september 2008 - 19:54 #8
... vil nu gerne se en frisk log fra HiJackThis ...

Husk M$ ServicePack3 til XP -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da + efterfølgende WindowsUpdate ...
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
23. september 2008 - 22:35 #9
Så kører vi lige en tur mere:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:32:54, on 23-09-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16705)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\acs.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMB32.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsqh.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSAUA\program\fsaua.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSAUA\program\fsus.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\Programmer\TRENDware\TEW444UB\ACU.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\ispnews.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Documents and Settings\Lind\Skrivebord\Oprydning\HiJack filer\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=10&ct=1221504062&rver=4.5.2130.0&wp=MBI&wreply=http:%2F%2Fmail.live.com%2Fdefault.aspx&id=64855
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LiveMonitor] C:\Programmer\MSI\Live Update 3\LMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ACU] "C:\Programmer\TRENDware\TEW444UB\ACU.exe" -nogui
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [News Service] "C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSGUI\ispnews.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ccleaner] "C:\Programmer\CCleaner\CCleaner.exe" /AUTO
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: 802.11g Wireless Client Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx2.hotmail.com/mail/w2/resources/MSNPUpld.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1175779438468
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://fotomail.billedbutikken.dk/upload/xupload/XUpload2101.ocx
O23 - Service: Atheros Configuration Service (ACS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\acs.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: FSMA - F-Secure Corporation - C:\Programmer\TDC Kabel TV Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

--
End of file - 9367 bytes
23. september 2008 - 22:47 #10
Så er du 'ren' ...
Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede dorthe-lind Nybegynder
24. september 2008 - 14:16 #11
Rigtig godt at den er ren, tusinde tak!
Jeg har ikke rigtig haft tid til at bruge den så meget efter rensningen (havde lige et kobberbryllup, der skulle afvikles) men allerede nu kan jeg dog mærke forskel, så hvis det fortsætter sådan så er jeg lykkelig.
Hvad er din vurdering af hvad der specifikt gjorde den så langsom? - jeg kan jo næsten forstå ud af hele fasen, at det alligevel ikke var sikkerhedspakken. Var det MSN's SweetIM?
Husk nu at smide et svar, så du kan få dine point :o)
24. september 2008 - 19:47 #12
Der er ikke mere 'snavs' ifølge din Log...

Du er velkommen en anden gang...

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek.
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Safe Surfing...

Avatar billede fandos Nybegynder
08. april 2011 - 16:41 #13
Karise-Larry:

Kan du også hjælp mig?
Jeg har fuldstændig samme problem som Dorthe og anvender også F-secure.

Her er log filer fra malwarebytes og HiJackThis:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.50.1.1100
www.malwarebytes.org

Database version: 6269

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2011-04-08 (06-12-21).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 259120
Tid gået: 6 time(e), 24 minut(ter), 42 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 09:41:11, on 08-04-2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\System32\WLTRYSVC.EXE
C:\WINDOWS\System32\bcmwltry.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMB32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\SigmaTel\C-dur-lyd\DellXPM_5515v131\WDM\StacSV.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsqh.exe
C:\Programmer\DellTPad\Apoint.exe
C:\Programmer\DellTPad\ApMsgFwd.exe
C:\Programmer\r\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe
C:\WINDOWS\system32\WLTRAY.exe
C:\Programmer\DellTPad\HidFind.exe
C:\Programmer\DellTPad\Apntex.exe
C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\Programmer\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\stsystra.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE
C:\Programmer\Acronis\TrueImage\TimounterMonitor.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\HP\HP UT\bin\hppusg.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\NetWaiting\netwaiting.exe
C:\Programmer\TomTom HOME 2\TomTomHOMERunner.exe
C:\Programmer\F-Secure\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Programmer\C Technologies\C-Pen 20\CPen20.exe
C:\Programmer\Digital Line Detect\DLG.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
C:\Programmer\C Technologies\C-Pen 20\CPenOCR.exe
C:\Programmer\C Technologies\C-Pen 20\CPenDesk.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\FSAUA\program\fsaua.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FIH32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jucheck.exe
C:\Programmer\F-Secure\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Programmer\F-Secure\FSGUI\scanwizard.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Documents and Settings\Computer\Skrivebord\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row-rel&channel=dk&ibd=0060921
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.google.dk/hws/sb/dell-row-rel/da/side.html?channel=dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.heste-nettet.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Page_URL = www.google.dk/ig/dell?hl=da&client=dell-row-rel&channel=dk&ibd=0060921
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://desktop.google.com/uninstall-feedback.html?hl=da
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Browser Address Error Redirector - {CA6319C0-31B7-401E-A518-A07C3DB8F777} - C:\Programmer\BAE\BAE.dll
O2 - BHO: IEHlprObj Class - {CE7C3CF0-4B15-11D1-ABED-709549C10000} - C:\Program Files\NetSoftware\IEHelper.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\DellTPad\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDLauncher] "C:\Programmer\r\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Broadcom Wireless Manager UI] C:\WINDOWS\system32\WLTRAY.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] "C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] "C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe" /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SigmatelSysTrayApp] %ProgramFiles%\SigmaTel\C-Major Audio\WDM\stsystra.exe
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\F-Secure\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [TrueImageMonitor.exe] C:\Programmer\Acronis\TrueImage\TrueImageMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcronisTimounterMonitor] C:\Programmer\Acronis\TrueImage\TimounterMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acronis Scheduler2 Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [HPPQVideo] "C:\Programmer\HP\ScheduledLaunch\HP Color LaserJet CM2320 MFP Series\bin\hppschlnch.exe" -r SOFTWARE\Hewlett-Packard\ScheduledLaunch\CLJ_CM2320_MFP_Series -f PQOptimizerVideo.xml -o remindLater
O4 - HKLM\..\Run: [ToolBoxFX] "C:\Programmer\HP\ToolBoxFX\bin\HPTLBXFX.exe" /enum:on /alerts:on /notifications:on /fl:on /fr:on /appData:on /tmcp:on
O4 - HKLM\..\Run: [HPUsageTracking] "C:\Programmer\HP\HP UT\bin\hppusg.exe" "C:\Programmer\HP\HP UT\"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ModemOnHold] C:\Programmer\NetWaiting\netwaiting.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TomTomHOME.exe] "C:\Programmer\TomTom HOME 2\TomTomHOMERunner.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: NCReconnector.exe
O4 - Global Startup: C-Pen 20.lnk = ?
O4 - Global Startup: Digital Line Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Plugin Control) - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/QuickTime/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {1D381386-B2F7-4A83-AE20-B9796A68397C} (proXSign Class) - https://www.borgerblanketter.dk/bb/proXSign1.cab
O16 - DPF: {4F2A3649-7A9F-4950-9C31-409FAC6FC7C8} (IssueUtilCtrl Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1196684713663
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1226650806625
O16 - DPF: {8100D56A-5661-482C-BEE8-AFECE305D968} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2009.07.28_v5.5.8.1/FacebookPhotoUploader55.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Acronis\Schedule2\schedul2.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: F-Secure Gatekeeper Handler Starter - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Network Request Broker - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: FSMA - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: F-Secure ORSP Client (FSORSPClient) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\ORSP Client\fsorsp.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: NICCONFIGSVC - Dell Inc. - C:\Programmer\Dell\QuickSet\NICCONFIGSVC.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: SigmaTel Audio Service (STacSV) - SigmaTel, Inc. - C:\Programmer\SigmaTel\C-dur-lyd\DellXPM_5515v131\WDM\StacSV.exe
O23 - Service: TomTomHOMEService - TomTom - C:\Programmer\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless SSO Service (WLANKEEPER) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\WLKeeper.exe
O23 - Service: Dell Wireless WLAN Tray Service (wltrysvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\WLTRYSVC.EXE

--
End of file - 12316 bytes