Avatar billede Six Nybegynder
14. september 2008 - 14:12 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Varen har mangler, købt i butik

Hej eksperter.

Jeg var så snu at købe et steelseries Steelseries 5hv2 USB headset til min computer. Der står bag på pakken at det er vistakompatibelt - hvilket er en lodret løgn, driveren installerer, der er lyd - men jeg kan ikke hverken bruge eller indstille min mikrofon med det medfølgende software - og så ryger ideen jo ligesom lidt ved at købe et headset. Jo jeg kan bruge headsettet hvis jeg kobler usb lydkortet fra, og så virker mic'en også. Men det er jo ikke planen, når jeg betaler ekstra for en usb version.

Spørgsmålet er: varen er købt i en butik, - varen virker ikke som påstået på emballagen. Emballagen er gået i stykker - og jeg vil levere varen tilbage, da det er solg under falske forudsætninger. Hvordan står jeg pt. i nuværende situation? kan jeg skyde en hvid pil efter at få mine penge tilbage? eller har jeg ret til at få dem tilbage, trods den manglende emballage?
Avatar billede donnac Nybegynder
14. september 2008 - 14:21 #1
Der hvor du har købt det, har de vil flere, så de kan se at der ikke står det rigtig på selve emballagen.
Jeg arbejder selv i butik og hvis varen ikke virker som påstået på emballagen. Skal det retur. Så må det slet ikke sælges.
Så du står stærkt i denne situation.
Du kan forlange pengene tilbage og det skal du have.
Så må butikken selv gå videre til producenten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2008 - 14:32 #2
Produktet ER vista kompatibelt.

support@steelseries.com - prøv der først.

Sikkert et spørgsmål om korrekt opsætning.

(Har du fortalt vista at headset skal være primær kilde til afpspilning og indspilning af lyd?)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2008 - 14:34 #3
Har du tjekket om der er en nyere driver end den der følger med?

Denne er nyeste på steelseries.com: http://www.steelseries.com/drivers/SteelSeries_USB_Soundcard_Driver_Disk_2.0.zip
Avatar billede pazau Nybegynder
14. september 2008 - 14:41 #4
Men hvis der står på emballagen at varen er Vista kompatibelt, så skal den medfølgende driver da også understøtte Vista fuldt ud?

Jeg mener, det nytter da ikke noget at sælge et produkt hvorpå der står på emballagen, at det er Vista kompatbibelt, og så skal man på nettet og hente de nyeste drivere før det virker?

Er det tilladt overhovedet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. september 2008 - 14:49 #5
Driveren understøtter Vista 100%
Avatar billede Six Nybegynder
14. september 2008 - 17:42 #6
John_stigers: Det kan være driveren gør, men softwaren gør ikke. Og vista finder selv ud af at skifte fra jack, til usb - plug n play når jeg kobler det til via usb. og ja jeg har hentet den nyeste driver og jeg har søgt 100 steder efter løsning på mit problem. Og mange andre har samme problem som mig. mht til mic'en.

Jeg kan ikke bruge den der "Sound manager" som en driver installering giver med til en daddel.
Avatar billede Six Nybegynder
14. september 2008 - 17:48 #7
Iøvrigt sender de en manual med til hvordan man installerer sit produkt på computeren. Fint den er fulgt og installeret. Jeg kigger så på screenshottet af sound manageren i manualen, og sammenligner med den der er på min comp - og de ser overhovedet ikke ens ud. Jeg mangler f.eks. den tab der hedder mixer, hvor man styrer microfonen. Jeg kan godt lave screens af begge hvis det er nødvendigt for jer ;)
Avatar billede Six Nybegynder
26. oktober 2008 - 16:32 #8
Hej - undskyld ventetiden.

De løste mit problem, ved at give mig en driver, som de ikke har offentliggjort endnu.

Denne kan hentes her:
http://www.steelseries.com/drivers/SteelSeries_USB_Soundcard_Driver_2.10.zip
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. oktober 2008 - 16:53 #9
Tak for feedback :)