Avatar billede Kengun Praktikant
25. juni 2001 - 21:20 Der er 18 kommentarer og
5 løsninger

Forhindre at noen henter ned min webside i Frontpage2000

Hvis man har innstallert FrontPage2000 og Internet Explorer så får man i Internet Explorer en knapp som heter \"Rediger\". Denne knappen er for å hente ned hvilken som helst webside, for deretter å hente den ned i FrontPage. Deretter kan man se hele oppbyggningen av websiden i FrontPage. Kan man legge inn en \"sperre\" slik at \"Rediger\"-knappen ikke fungerer?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. juni 2001 - 21:22 #1
Du kan altid hente den på den ene eller den anden måde.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. juni 2001 - 21:23 #2
Det kan du faktisk ikke. Hvis folk vil redigere i din html kan de altid gøre det :)
Avatar billede steen_e Nybegynder
25. juni 2001 - 21:24 #3
Mnjah, de kan ikke redigere i *din* fil, men de kan downloade din fil og ændre i *deres egen* kopi af den - hvad de så får ud af det....?
Avatar billede Kengun Praktikant
25. juni 2001 - 21:25 #4
Her har sett noen sider hvor ikke man kan benytte Redigerknappen. Jeg har også sett noen sider der man må ha brukernavn og passord for å få love til å laste ned siden til Frontpage (ved å bruke \"rediger-knappen\").
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. juni 2001 - 21:26 #5
Du kan godt fjerne toolbaren, men det forhindre ikke at nogen snupper koden hvis de vil.
Avatar billede Kengun Praktikant
25. juni 2001 - 21:30 #6
Ja, jeg kan jo fjerne toolbaren, men det synes jeg ikke noe om. Men jeg har sett en webside hvor knappen \"Rediger\" var i toolbaren, men den var ikke aktiv.
Avatar billede dichael415 Nybegynder
25. juni 2001 - 21:30 #7
Att Fjerne Rediger Knappenn Er Kunn Fordi at Det ere på en LinuX eller en anden speciel server ...

Derfor
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. juni 2001 - 21:32 #8
dichael>> Hvad mener du med det?
Avatar billede Trine Nybegynder
25. juni 2001 - 21:33 #9
Man kan også bare sige Impoter web i Frontpage, den mulighed vil altid være der. Jeg vil mene, at der ikke er noget at gøre, for at forhindre muligheden for at folk kan downloade dit websted. Men de vil på ingen måde kunne rette i din hjemmeside, som ligger på dit domæne. Men de kan, som Steen også siger, rette i deres egen downloadede version. Det er ikke DIT websted de henter, men en kopi.

Du har copyright på dine koder, og opdager du gengangere af dit kodesæt, så kan du bede dem om at slette det, og hvis dette ikke gøres, kan du sagsøge vedkommende.

Der kan ikke foretages rettelser i din hjemmesider af andre end den/dem der har bruger/kode til dit webhotel (FTP).

Trine / Misskat
Avatar billede netsrac Praktikant
25. juni 2001 - 21:34 #10
Hvilken webside har du set det på ? Lad os se ? Personligt tror jeg ikke man kan fjerne den.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
25. juni 2001 - 21:36 #11
Jeg kan vel også smide et svar:)
Avatar billede Kengun Praktikant
25. juni 2001 - 21:39 #12
Idag skjedde det noe rart. En kamerat av meg benyttet \"Rediger\"-knappen i Internet Explorer og hentet ned min webside i Frontpage2000. Deretter laget han en ny mappe, og forsøkte å publisere. OG DET KLARTE HAN, UTEN PASSORD! - Jeg vet ikke sikkert hvordan han klarte dette, men jeg har åpnet et område på websiden min slik at man kan skrive til en mappe på serveren (jeg bruker litt PHP). Det er jo mulig at jeg kan ha åpnet for skriving på rot-domenet? - Jeg syntes dette var litt \"Spooky\". Deretter fjernet jeg alle \"Frontpage-mappene\" på mitt webområde. Da klarte ikke min kamerat å lagre/publisere til mitt område.
Avatar billede Kengun Praktikant
25. juni 2001 - 22:01 #13
Jeg husker ikke hvilken side jeg så det på :-( - Skal sende en link til dette spørsmålet hvis jeg finner den.
Avatar billede perj Nybegynder
25. juni 2001 - 23:25 #14
Jeg har været ude for at have FP-extensions installeret på serveren. Jeg har så skiftevis oploadet med FP og et FTP-program. Derefter fik jeg en telefonopringning fra en bruger, som kunne fortælle mig at han ved at trykke på \"rediger-knappen\" kunne rette og oploade mine sider. Jeg fandt aldrig ud af hvordan det gik til. Udbyderen kunne heller ikke forklare det, men det endte med at jeg skiftede udbyder, og fik samtidig det råd kun at bruge et FTP-program (uden FP-extensions). Ved ikke om du kan bruge dette svar, men jeg har aldrig siden haft problemer.
Avatar billede perj Nybegynder
25. juni 2001 - 23:28 #15
kengun  >>.
Anvend altså ikke et alm. FTP-program hvis du har FP-extensions installeret på din server.
Avatar billede Kengun Praktikant
26. juni 2001 - 07:16 #16
PerJ> Det ser ut til at det samme har skjedd hos meg. Jeg hadde FP-Extensions på min server, men benyttet FTP da publisering via FP ikke fungerte. Når jeg via FTP fjernet FP-Extensions mappene/folderne fra min server så kunne ikke min kamerat uploade til mitt område. Jeg er ikke sikker på hva som kan ha skjedd, men jeg har en teori om at mitt brukernavn og passord kan ha ligget et eller annet sted på serveren i FP-Extensions mappene.
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
30. juni 2001 - 02:18 #17
kengun: du kan sagtens deaktiverer \"Rediger + Gem \"
Eksempel:i kan se den på min hjemmeside.
http://users.cybercity.dk/~dsl38625/index.htm

Med venlig Hilsen
my Self
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
30. juni 2001 - 02:19 #18
Avatar billede jelzin101 Praktikant
30. juni 2001 - 02:21 #19
det er meget ligegyldigt om du fjerner rediger + gem = iogmed at brugeren ser siden ligger koden også på vekommendes comp.
det man kan gøre er at lave siden f.eks. via php og dermed \"skjule\" de funktioner der ligger bagved siden.
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
30. juni 2001 - 02:21 #20
Jeg har lige lagt mærke til min hjemmeside:
http://users.cybercity.dk/~dsl38625/index.htm <--> med denne link kan du ikke Gem men til gengæld rediger.
------
http://www.realprisoner.cjb.net/  med dette link kan du ikke rediger eller gemme den.

Jeg ved det ikke hvorfor .....
Det er den samme side men ved det ikke hvorfor
Avatar billede apollo69 Nybegynder
30. juni 2001 - 02:44 #21
hacicambaz>> Billeder kan du stadig gemme på den side.
Du kan også sagtens gemme hele siden.
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
01. juli 2001 - 21:57 #22
apollo69: hvd mener du edm om jeg stadigvæk kan gemme.
alt hvad der er på internettet kan du tage kopi af ogso flash.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
01. juli 2001 - 22:14 #23
Det er det jeg mener