Avatar billede groggy Nybegynder
25. juni 2001 - 21:20 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

FSB vil ikke være med til overclocking.

Det er ganske simpelt umuligt for mig at overclocke via FSB den mindste
smule.

Det jeg har gjort indtil videre er at overclocke vha multiplyeren. Den står
p.t. på 8 og FSB er på 133 i alt 1064 mhz.

Selvom jeg kun hæver FSB med en enkelt mhz kan computeren ikke starte op. Og
det er lige meget om CPUen kører med den oprindelige hastighed (850 mhz)
eller den overclockede.

Mit system ser sådanne ud:
AMD Duron 850@1064
Soltek SL75KAV
128 mb Apacer pc 133
Asus V7100 grafikkort
Creative DXR3 kort.
Level One ethernet netværkskort
ATM netværkskort (det der følger med Netexpress)
ATA 66 Harddisk på 8 gb.

Kan det være noget af det hardware der sidder i, som er skyld i at FSB ikke
vil overclockes overhovedet?

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede 9876543221 Nybegynder
25. juni 2001 - 21:31 #1
på nogle mb sidder der en jumper der forhinder ikke standart hastiger på fsb den plejer at hedde \"test\" eller noget med \"save\" men hvis du har manualen står det der i
Avatar billede groggy Nybegynder
25. juni 2001 - 21:39 #2
9876543221 >> Der står ik noget i manualen der omhandler det du nævner.
Avatar billede 9876543221 Nybegynder
25. juni 2001 - 21:44 #3
har du prøvet at bios opdatere den
Avatar billede groggy Nybegynder
25. juni 2001 - 21:45 #4
Nope.. Er heller ikke meget for det. Jeg har hørt en del historier om hvor det er gået galt og har krævet et nyt bundkort.
Avatar billede 9876543221 Nybegynder
25. juni 2001 - 22:07 #5
i din bios er der noget der hedder redstorm overcloking tech hvis du har den bios der hedder q6 eller over, måske kan du noget der. se e.v.t. http://www.soltek.de/English/home/01.htm
Avatar billede dino3003 Nybegynder
26. juni 2001 - 05:01 #6
d kan også være umuligt! fx mit eget motherB er de jumpere der skulle kunne gøre d r lodet i motherB så man ik kan rykke på d, og man kan ik se d i manualen hvor de r! D kræver en del erfaring! trist
:\\
Dino3003
Avatar billede groggy Nybegynder
26. juni 2001 - 10:55 #7
Red Storm funktionen er også i min BIOS, men den giver ikke andet resultat. Computeren går kold lige så snart FSB bliver sat op med en enkelt.

Svjv (eller har lagt mærke til) er der ikke nogen jumpers eller dips der er loddet så de ik kan bruges.
Avatar billede poppalle Nybegynder
26. juni 2001 - 20:29 #8
prøv at pille alle kort ud undtaget grafikkortet
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. juni 2001 - 00:50 #9
davz igen groggy> der er noget jeg undrer mig over, og det er hvordan du kan køre med 133MHz FSB?  En Duron processor har normalt kun en FSB på 100. Så såvidt jeg kan se har du (måske ubevidst) OC din FSB 100@133 MHz, og  Underclocked Multiplier 8.5@8. hmmm... kan det være virkelig være rigtigt? For så er det jo klart at du ikke kan presse din FSB længere op, men OC istedet mere ved hjælp af Multiplier.

\'Vuf
Avatar billede groggy Nybegynder
27. juni 2001 - 13:57 #10
vuffe >> Jeg har gjort sådan at jeg låste multiplyeren op og satte ned på 6,5. Derefter satte jeg FSB til 133 mhz. Det kan en Duron snildt klare. Derefter har jeg hævet multiplyeren til compen ik ku klare mere... Jeg har sat den ned på 7,5 igen da den begyndte at blive ustabil. Nu kører den perfekt. Det er lige meget om FSB står på 100 eller 133. Det er de to standard hastigheder hvor PCI og AGP kører ved normal hastighed. Men selvom jeg sætter FSB til 100 vil den stadig ikke overclockes den mindste smule.
Avatar billede vuffe Nybegynder
28. juni 2001 - 22:09 #11
Altså hvis du OC din FSB til 133MHz tror jeg ikke at du skal regne med at få den højere op. Så jeg kan egentlig ikke rigtigt se dit problem. Men hvis du vil OC mere skal du sikkert hen og give den noget mere Volt (Vcore).
Avatar billede groggy Nybegynder
28. juni 2001 - 22:15 #12
vuffe >> Jeg er ik helt med på hvad du mener. Hvis man sætter FSB til 133, så vil PCI og AGP jo køre med standard hastigheden. Så det burde da ik sætte en stopper for det. (Rammene ku selvfølgelig gøre det).

Vcore er sat på 1,85, så den er i top.
Avatar billede vuffe Nybegynder
01. juli 2001 - 17:43 #13
nej,nej > jeg mener at selve processoren ikke kan følge med til mere end 133MHz FSB. Du skal jo tænke på at den kun er bygget til en FSB på 100.
Avatar billede groggy Nybegynder
02. juli 2001 - 10:11 #14
vuffe >> Ok, nu ved jeg hvad du mener... Men jeg tror ik det er derfor. Selvom den kører med en FSB på 100 vil den ikke overclockes. Den går kold lige så snart den står på 101.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
02. juli 2001 - 16:31 #15
www.amdmb.com under forums der er nogle vilde hajer... Bla. nogle med 166MHz FSB og jeg skal komme efter dig ;)

hvis det er et 133MHz mobo, så er det altså ligegyldigt om fsb er 100 eller 133 når der clockes...
Avatar billede vuffe Nybegynder
03. juli 2001 - 07:44 #16
hvor højt kan du da sætte din multiplier på hvis du nøjes med en FSB på 100¿
Avatar billede groggy Nybegynder
03. juli 2001 - 08:01 #17
vuffe >> Det har jeg endnu ik prøvet. Men jeg har ladet mig fortælle at man får den højeste ydelse hvis man kører med en FSB på 133 eller derover. Men jeg kan da lige prøve engang...
Avatar billede groggy Nybegynder
03. juli 2001 - 08:19 #18
Multiplyeren vil ik højere end 10,5. Ved dog ikke om den er 100% stabil der da det bare var et hurtigt tjek.
Avatar billede vuffe Nybegynder
03. juli 2001 - 19:35 #19
ja det er rigtigt at man får mest ud af det hvis man OC vha. FSB, da den har forbindelse med andet en lige CPU\'en.  Hvilken køle har du forresten på?
Avatar billede groggy Nybegynder
04. juli 2001 - 11:14 #20
Jeg bruger en taisol CGK-742092.

Men det problem med hævning af FSB er lige gyldig om CPU står som standard 8*100 eller som den er nu 8*133. FSB vil ik overclockes lige meget hvad. Kun stå på enten 100 eller 133.
Avatar billede vuffe Nybegynder
06. juli 2001 - 00:46 #21
Hvor varm bliver cpu\'en da?

og så lige en anden ting: du skal jo ikke sige at du ikke kan OC via FSB, for det kan du jo når det er muligt for dig at stille den helt op på 133. Du kan med andre ord OC din FSB med 33%. Vær ikke ked af det min ven!
Avatar billede groggy Nybegynder
07. juli 2001 - 15:00 #22
Tjae jeg må jo så desværre stille mig tilfreds med det jeg har fået den op på. :)

Jeg siger tak for hjælpen.
Avatar billede vuffe Nybegynder
08. juli 2001 - 17:14 #23
ellers så må du jo ha gang i noget mere køling!

Nåhh ja, men det var så lidt da.