Avatar billede aage3 Nybegynder
13. september 2008 - 09:01 Der er 5 kommentarer

salg af software

må man sælge en winxp.som har været install.på en computer som er kasseret ?
Avatar billede peet-49 Novice
13. september 2008 - 09:03 #1
Hvis det ikke er OEM, må du gerne.
Avatar billede aage3 Nybegynder
13. september 2008 - 09:37 #2
vil det sige at man heller ikke må forære den bort ?
Avatar billede hcma Novice
13. september 2008 - 09:49 #3
heller ikke det, hvis det er en OEM  (må kun bruges på den maskine/hardware den er købt sammen med)
en "normal" XP-licens, kan du godt sælge/forære væk, da den ikke er bundet til maskinen; men husk lige for alle tilfældes skyld at lave et lille stykke papir, hvori der står at du overdrager licensen til...
Avatar billede peet-49 Novice
13. september 2008 - 10:00 #4
Den skal følge det hardware, den er solgt sammen med, hvis det er en OEM version.
Avatar billede osigaard Nybegynder
13. september 2008 - 12:37 #5
Selve mediet (CD'en) må du for så vidt godt forære bort, da den jo kan bruges sammen med en anden licens (Product-key) ef samme type og version som CD'en, men licensen (Product-keyen) kan kun bruges med den hardware den er aktiveret med første gang.
Selve mediet (CD'en) er din ejendom, og med den kan du gøre som du vil, men for licensen gælder der ganske bestemte regler, hvad angår benyttelse.