Avatar billede zikvar Nybegynder
12. september 2008 - 17:28 Der er 3 kommentarer

Sløret skræm ved lav opløsning

Hej,
Jeg har købt en zeptop Znote 6625WD. Jeg er blevet træt af den utrolig høje oplsøning på 1680 X 1050 og vil istedet gerne køre en lavere opløsning. Når jeg sætter min oplsøning ned så bliver billede sløret, uanset hvilken opløsning jeg kører med ( som er under 1680).

Er der noget jeg kan gøre ? ..
Avatar billede olewm Nybegynder
12. september 2008 - 17:48 #1
De fleste/"alle" fladskærme/bærbar TFT er desværre optimeret til at køre max opløsningen. Ved lavere/andre opløsninger bliver de som du skriver slørede. Der er desværre ikke så meget at gøre ved det. Har selv undret mig over det i starten men læste det engang et sted på nettet hvor de lavede tests af fladskærme.
Hilsen Ole
Avatar billede olewm Nybegynder
12. september 2008 - 17:50 #2
19" kører 1440*900 og 22" 1680*1050. Det er desværre deres "bedste" opløsning
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2008 - 18:02 #3
ellers kan man nogen gange få succes med den halve opløsning, men det er nok meget lidt i dette tilfælde.
I stedet må du nok arbejde lidt med størrelsen på ikoner, menulinier, rullefelter, og så videre. kig under egneskaber for skærme

og vende dig til at bruge zoomfunktionen nu du arbejder i tekstbehandling.

på mange hjemmesider kan du til lige holde ctrl nede og bruge scrollknappen til at forstørre teksten. Det er en ret effektiv men overset funktion. prøv den fx på denne side