Avatar billede henrikr1 Nybegynder
10. september 2008 - 16:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Restore af en enkelt mappe i fælles adresse kartotek via nt-backu

Jeg har en sbs 2003 med exchange, hvor jeg skal restore en enkelt distributions liste med kontakt personer i den fælles adresseliste, som er blevet slettet! Jeg kan via min nt-backup restore hele public folder mappen, men ved ikke lige om jeg tør det! Er det måden at gøre det på! Er der noget man skal tage hensyn til. Eks. Dismount af mail store eller noget!
Håber i kan hjælpe
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. september 2008 - 19:56 #1
Med NT-Backup kan du ikke restore en enkle distributions liste.
Det kræver et backup program som Symantec Backup Exec eller Arcserve fra CA

Så du skal restore hele din public folder, det burde være lige ud af landevejen, dog skal du være opmærksom på at hvis du har lavet nogle ændringer i dine public folder efter du har kørt backup så forsvinder disse.

Der findes dog en metode men det tager en del tid at sætte det op.
A: du installere en ny server op ved siden af med samme brugernavn og kodeord og så restore du til denne, herefter kan du sende din public folder til din mail og så lægge den ind den vej, men det er noget omstændigt, så det vil nok være hurtigere bare at oprette din public folder igen.
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
10. september 2008 - 21:50 #2
Dalbjerg:

Tak for din besvarelse, vil det sige at hvis der ikke har været ændringer siden, så kan jeg via nt-backup restore hele public folder via nt-backup wizzard?